Welke zorgverzekering is het meest geschikt dus het goedkoopst voor een 18 jarige student ? (zie beschrijving)

Hallo ,

Ik word bijna 18 en ik zoek een zorgverzekeraar die goedkoop is.
Ik moet namelijk heel vaak naar de fysio omdat ik scoliose heb.
En op dit moment ben ik nog meeverzekerd op Agis via mijn ouders en dan heb ik onbeperkt fysio maar als ik 18 word heb ik die onbeperkt fysio niet meer .

Nou heeft agis gezegt dat ik als ik 18 ben ,dat er dan 27 behandelingen worden gedekt per jaar.
En ik krijg studiefinanciering maar dat is maar 75 euro per maand en dan moet ik dus 50 euro elke maand zelf betalen.
En ik kan niet werken.

Dus ik moet een zorgverzekeraar vinden waar er onbeperkt fysio zit en iets goedkoper is dan Agis.
Want agis is ook nog exclusief tandartsvergoeding.
Dus als ik Tandarts vergoed wil worden dan moet ik nog meer betalen.

Als jullie een goedkope verzekering weten of een oplossing weten hoor ik het graag :D

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je krijgt ook 70 euro zorgtoeslag per maand ;) niet vergeten aan te vragen dus.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik vind dit dus zo schandalig he! Mensen die echt die fysio nodig hebben en dan zo moeten kloten met een verzekering om te kunnen krijgen wat ze echt nodig hebben.

Antwoorden (1)

Als je al in 2011 begonnen bent met de behandeling door een fysiotherapeut voor dezelfde klachten, kan je bij AnderZorg misschien wel goed zitten.
Hun basisverzekering vergoedt fysiotherapie normaal gesproken voor (bepaalde vormen van) scoliose namelijk vanaf de 21e behandeling, en de aanvullende verzekering alleen de eerste 9. Dan zou je dus de 10e tm 20e behandeling zelf moeten betalen, maar als je in 2011 al 12 behandelingen gehad hebt val je onder een uitzonderingsregel en hoef je 13 tm 20 ook niet zelf te betalen. En het lijkt erop of na de 21e behandeling het oneindig doorgaat, dus dat je zoveel behandelingen kan krijgen als je nodig hebt.
En de premie van AnderZorg is een van de allerlaagste, misschien wel dé allerlaagste.

Maar dat zijn dus de regels van 2012, als je overstap pas ingaat op 1 januari 2013 zijn de uitzonderingsregels misschien wel niet meer van toepassing. Dit zou je bij hen kunnen navragen.