Kan dit de oorzaak zijn waardoor ik niet kan slapen? (beschrijving)

Ik heb in de avond (rond 21:00) twee cappuccino's gedronken. Het is nu bijna 02:00 en ik kan niet slapen. Kunnen deze cappuccino's invloed hebben op mijn slaap? Komt het dus door deze cappuccino's waardoor ik niet kan slapen, ben namelijk klaarwakker.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat zou best eens kunnen. Caffeïne houd je wakker. Neem volgende keer liever een glas warme melk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel dus eigenlijk of het na, inmiddels 5-6 uurtjes nog invloed kan hebben. Voor de rest bedankt voor uw antwoord, dit is eenmalig, ben geen caffeïne verslaafde.
Kimath
12 jaar geleden
Als je normaal (bijna) nooit koffie drinkt, kan dit zeker zo lang doorwerken.

Andere antwoorden (3)

Ja. Deze kunne wel degelijk de oorzaak zijn waarom je nu niet kan slapen. Ik ken genoeg mensen die 's avonds na ca. zeven uur geen koffie meer drinken.
Dit verschilt van persoon tot persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is goed, bedankt voor uw antwoord.
De meest waarschijnlijke oorzaak waardoor je niet kunt slapen is omdat je voor je computerbeeldscherm zit. Het zou apart zijn als je voor je beeldscherm spontaan in slaap valt. Ik raad je dan ook aan om in bed te liggen met de lichten (en de computer) uit als je wilt slapen. Het licht van het beeldscherm kan ervoor zorgen dat je niet voldoende melatonine aanmaakt, het stofje waar je slaperig van wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lig al in bed, ik gebruik een iPhone. Ik heb hem al paar keer weggelegd om te slapen, maar tevergeefs, ik val niet in slaap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf slaapproblemen, en slik hiervoor melatonine tabletjes (verkrijgbaar bij de drogist). Als je hier vaker last van hebt kun je dit wellicht proberen, als je er nooit last van hebt dan is het misschien toch de caffeine. Wat je nu kunt doen is ontspanningsoefeningen, probeer elke spier in je lichaam afzonderlijk aan te spannen. Je begint met je tenen, dan je voeten, dan je kuiten, dan je knieen, bovenbenen etc. net zolang tot alles aangespannen is. Dan ga je alles afzonderlijk ontspannen, adem rustig in door je neus en uit door je mond, probeer nergens aan te denken en je te focussen op het ontspannen van je spieren. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg al slaap, maar evengoed bedankt voor uw antwoord :).
Wie weet, dit verschilt bij ieder mens. Ik denk dat een goede manier om erachter te komen is door morgen geen cafeïne te nemen. En kijken wat dat oplevert.

Met vriendelijke groet..