Kan dit de oorzaak zijn waardoor ik niet kan slapen? (beschrijving)

Ik heb in de avond (rond 21:00) twee cappuccino's gedronken. Het is nu bijna 02:00 en ik kan niet slapen. Kunnen deze cappuccino's invloed hebben op mijn slaap? Komt het dus door deze cappuccino's waardoor ik niet kan slapen, ben namelijk klaarwakker.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat zou best eens kunnen. Caffeïne houd je wakker. Neem volgende keer liever een glas warme melk.

Ja. Deze kunne wel degelijk de oorzaak zijn waarom je nu niet kan slapen. Ik ken genoeg mensen die 's avonds na ca. zeven uur geen koffie meer drinken. Dit verschilt van persoon tot persoon.

De meest waarschijnlijke oorzaak waardoor je niet kunt slapen is omdat je voor je computerbeeldscherm zit. Het zou apart zijn als je voor je beeldscherm spontaan in slaap valt. Ik raad je dan ook aan om in bed te liggen met de lichten (en de computer) uit als je wilt slapen. Het licht van het beeldscherm kan ervoor zorgen dat je niet voldoende melatonine aanmaakt, het stofje waar je slaperig van wordt.

Wie weet, dit verschilt bij ieder mens. Ik denk dat een goede manier om erachter te komen is door morgen geen cafeïne te nemen. En kijken wat dat oplevert. Met vriendelijke groet..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100