HOE KOMT DAT NOU.

ik rook al 35 jaar.drink alcohol.drink sloten koffie.eet wanneer ik zin heb en waar ik zin in heb.ga naar bed als ik wil,houd me aan geen klok,s,avonds dan.s,morgens weer vroeg dag.heb 3 zwangerschappen achter de rug,waarvan 2 een keizersnede en eentje gehaald met de zuignap.heb 11 jaar in het tropisch buitenland gewoond,denk aan anders eten en drinken..en breng al jaren 3 pubers alleen groot met de nodige sores.altijd gewerkt in zon,kou en regen.

voel natuurlijk wel eens een kwaaltje.maar ben in geen 13 jaar bij een dokter geweest.waarom hoor ik dan van heel veel mensen om me heen dat ze vaak ziek,pijn,ellende hebben alleen al van bepaald voedsel,drinken of noem maar op.waar zit dat verschil nu in.ook in mijn familie komen veel hartklachten enz enz .en toch ben ik er schijnbaar niet vatbaar voor.(nog niet kan veranderen natuurlijk)
hoe komt het dan dat iemand snel ziek is of pijn heeft.of het niet meer ziet zitten.ik vraag het me soms echt af.vooral omdat ik dan snel de neiging heb om te denken,jeetje stel je niet zo aan,wat natuurlijk helemaal verkeerde instelling is.

ook sarcastische en leuke antwoorden zijn welkom.want die zijn natuurlijk te verwachten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet over piekeren, gewoon van genieten!
Annswers
13 jaar geleden
snel afkloppen douchi, voordat je 3 weken in bed ligt!

Het beste antwoord

Wat een heerlijke mazzelaar ben jij, Douchi!
Vraag niet hoe het kan, profiteer er van!

En hartstikke goed dat je het ook relativeert en jezelf ervan bewust bent dat het een tiki arrogant is om te denken dat je 'onkwetsbaar' bent. TANJ!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Sterke weerstand zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je gewoon een ijzersterke vrouw! Niet klein te krijgen voor het één en ander. Een vrouw die geniet van het leven, weinig stress heeft (af te leiden uit je verhaal) en daardoor alles positief in ziet.

De mentale kracht is erg belangrijk. Voel je je goed, dan heb je overal zin in. En dat is met geen griepje kapot te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat niet is, kan altijd komen. Hoe vaak zie je niet bij mensen die nooit iets hebben en dan plotseling een vreselijke ziekte krijgen?

Ziek zijn heeft ook met je geestelijke gesteldheid te maken. Persoonlijk denk ik dat dat nog belangrijker is dan je levensstijl. Mensen die goed kunnen relativeren en positief in het leven staan, zijn doorgaans minder vaak 'ziek'. Als ze dan al iets krijgen, komen ze er ook sneller bovenop.

Maar dat neemt niet weg dat ook deze mensen kanker kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Douchi, geef het maar toe, het komt nu vooral door je partner van 33 jaar. Dat geeft je zo'n goed energiek en levenslustig gevoel....vermoedelijk ook nog eens met terugwerkende kracht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bijdehante tante,hahaha.nee zonder gekheid,het is echt zo.me vriendje van 33 is heerlijk,maar niet de aanleiding.ben altijd zo geweest.
Omdat ons bestaan zich kenmerkt door een volledige willekeur. Er is niet zoiets als het 'eerlijke' leven of een gebalanceerd geheel. Er is slechts willekeur, oorzaak en gevolg. Het lijkt jou tot nu toe in ieder geval allemaal mee te vallen. Prijs je gelukkig. Anderen hebben dat namelijk misschien niet.

Overigens is het verleden geen garantie voor de toekomst. And beware, want karma's a bitch. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weerstand tegen virussen heeft vooral te maken met hoe je nu leeft en of je nu lekker in je vel zit. Maar andere ziektes zoals kanker, diabetes, hartziektes etc. hebben niet te maken met weerstand, maar met mazzel. Ongezond leven garandeert niet dat je zo'n ziekte krijgt, maar kan de kans wel aanzienlijk verhogen. Andersom kun je nog zo gezond leven, maar toch nooit uitsluiten dat je getroffen wordt. Mijn man is 40 jaar, heeft altijd heel gezond geleefd en heeft nu een ongeneeslijke vorm van kanker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorlopig heb je gewoon mazzel...
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanks.
Uit je verhaal begrijp ik dat je heel intuitief leeft. Je doet waar je zin in hebt, eet wanneer je daar behoefte aan hebt en trekt je niet zo gek veel aan van alles wat God verboden heeft. Daardoor doe je misschien toch een heleboel dingen goed, in ieder geval naar de behoeftes van jouw eigen lichaam en geest. Het klinkt allemaal wel ruwe bolster-achtig maar je bent je wel goed bewust van je keuzes.

Ik heb nog een tweede overweging. Veel mensen zijn doodbenauwd voor hun cholesterol, vet, overgewicht etc. en wringen zich in allerlei bochten om steeds de nieuwste adviezen over gezond leven op te volgen. Dat is volgens mij niet goed voor je lichamelijke welzijn, want die adviezen zijn meer dan eens tegenstrijdig. Daar teken ik bij aan dat ik een cholesterolscepticus ben. Ik geloof niet zo in dat van verzadigd is slecht en onverzadigd oke.

Tenslotte kun je ongezonde leefgewoontes natuurlijk later wel voor je kiezen krijgen. Daar draai ik niet omheen maar andere dingen kun je je in je jonge jaren best permitteren zonder (al te grote) gezondheidsschade. Een avondje doorzakken vang je op je twintigste nog wel op maar gaat je op je vijftigste toch een stuk sneller opbreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welnee,nergens last van.en ja alles wat god verboden heeft,mare ik ben wel rk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op mijn vijftigste deed ik het nog weleens maar begon het me wel meer op te breken. Nu begin ik er liever niet meer aan, eerlijk gezegd. Zelfde geldt voor onregelmatige werktijden. Dan zal ik als ex-gereformeerd jochie wel de grootste zondaar zijn... :-)
Ik denk dat je een vrij onbevlogen leven leidt. Een leven waarin je niet veel angsten kent. Daarin ben je dan vrijer dan de meeste andere mensen waarin angsten meer aanwezig zijn.

Geniet gewoon lekker van het leven zoals jij die wilt leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt mensen met een sterk gestel die een flinke stoot kunnen verdragen en mensen die weinig nodig hebben om uit balans te raken. De vraag is echter wel hoe lang dat het lichaam nog sterk wil zijn als het zodanig geprikkeld wordt dat het allerlei invasies van drinken, roken of onregelmaat in het leven moet verwerken.
Het blijft uiteindelijk de verantwoordelijkheid over eigen lijf en ledenen. Waar voel je je gelukkig bij en geniet daar nu van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je positieve instelling tesamen met een sterk gestel en een dosis geluk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet je je beslist niet afvragen, maar gewoon accepteren en er van genieten! Ga lekker zo door.

Toegevoegd na 1 minuut:
En inderdaad,: Er is GEEN gerechtigheid! Geintje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk goede genen, een portie geluk en hele positieve instelling! Good for you....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wijs woord van mijn opoe zaliger:
"Een mens lijdt het MEEST
door het lijden dat hij VREEST!
Zo heeft hij meer te dragen
Dan God te dragen geeft."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gerookt vlees blijft lang goed hoor.whahaaa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje, dat is knap

ik denk dat je gwn een hele goede weerstand hebt! (^_^)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel, mijn grootmoeder zijn beiden een stuk in de negentig geworden.
Oma Paula stond elke ochtend om 7 uur op en ging stipt op 22 u slapen, dronk nooit alcohol, heeft nooit een sigaret aangeraakt, at elke dag keurig groenten. Wel miserie gehad in de oorlog, geen makkelijke vent die relatief vroeg stierf, en toch wel fameus overgewicht, maar voor de rest is haar leven rustig aan gedobberd. Toen haar zoon failliet ging, in wiens huis ze woonde, liet de bank haar wonen "tot haar overlijden" omdat ze haar zo sympathiek vonden.... Ze was altijd goedlachs, kloeg nooit of te nimmer over haar gezondheid en bleef avontuurlijk tot haar laatste snik (vroeg ons bv. of we haar met de rolstoel eens van een helling wilden duwen en er dan achterop springen (ze was totaal niet dement hoor)). Is nog verliefd geworden op haar 89ste in het rusthuis.
Oma Zoé dronk als een sloot, bleef nachten op, heeft gewerkt als een paard (chef kok), at soms twee kippen op met vel en al, deed 6 eieren in haar pudding, woog 1OO kg bij een lengte van 154 cm, zeurde de godganse dag over haar gezondheid, huilde om het minste wegens overdreven veel zelfmedelijden, was een kreng tov haar man (schopte hem bv. omdat hij haar kousen niet op de juiste manier aandeed), zat tijdens haar oude dag de hele dag binnen en verluchte nooit haar huis, wilde in het rusthuis met niemand contact omdat het "allemaal boeren waren..." ...
ze zijn beiden rustig gestorven van ouderdom, Zoé op 92 en Paula op 96...waarom beiden, ondanks hun total andere manier van leven, ongeveer even oud werden is me niet duidelijk.Zoé takelde wel iets meer af en had een boel kleine kwaaltjes, maar in vergelijking met haar levensstijl viel dat best nog goed mee.
Dergelijke dingen kan je niet verklaren. Ik geloof stellig dat er veel waarheid schuilt in de andere antwoorden die je kreeg, maar niet alles is manipuleerbaar. Voel je er gewoon goed dat je zo ineen zit, laat je niet van de wijs brengen en geloof erin dat je 100 wordt...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk vindt jij het plezierig en heb je het te druk, of beter nog, je denkt er gewoon niet an om verdrietig of burned out te zijn. "it's all in the mind" zou men in the U.S.
zeggen.....hoedje af voor een persoonlijkheid als jij !!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, als mannen een wondje hebben en een paar uur lang zouden bloeden, zijn ze dood.
Vrouwen bloeden dagen aan een stuk en leven gewoon lekker verder.

Is je vraag beantwoord?
lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
State of Mind.

punt uit!