Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op dagen dat ik naar school moet blijf ik graag nog lang uitslapen, maar als het bijv. zaterdag is dan word ik altijd vroeg wakker! Hoe komt dit??

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
691
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik ook(a):P
m

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

dat is denk ik een psychisch trucje. Als je naar school moet heb je geen zin om op te staan terwijl in het weekend kun je allerlei leuke dingen doen en heb je twee hele vrije dagen voor je. Misschien is dit een manier van je geweten om te zeggen: 'hé luilak op staan je kunt de hele dag leuke dingen doen en je hebt geen verplichtingen.'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat komt omdat je dit gewend bent, een automatisme.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lichaam gewend om vroeg op te staan, dus je biologische klok stelt zich erop in dat je vroeg wakker moet worden. Als je een langere periode (vakantie bv) kunt uitslapen, zal je lichaam daar aan wennen en langer doorslapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je wilt van je vrije dag genieten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je naar school moet, wordt je wakker door de wekker. Je voelt je dan zo moe dat je het gevoel hebt dat je nog uren door kunt slapen terwijl dit niet zo is. Hierdoor wordt je in het weekend ook vroeg wakker. Waarschijnlijk wel net iets later dan door de week, al is het maar een half uurtje.

En inderdaad wanneer je iets moet doen waar je geen zin in hebt, voel je je ook veel vermoeider bij het wakker worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies zelfde probleem!! Alleen ik word dan wakker en denk meteen aan: Ooohh!! Ik moet naar school! En dan denk ik weer, ojaa het is zaterdag! En lukt het vaak niet om weer te slapen. Dus ik denk omdat je eraan gewend bent. Njaa, heb het ook. Heel irri!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding