Op dagen dat ik naar school moet blijf ik graag nog lang uitslapen, maar als het bijv. zaterdag is dan word ik altijd vroeg wakker! Hoe komt dit??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik ook(a):P
m

Het beste antwoord

dat is denk ik een psychisch trucje. Als je naar school moet heb je geen zin om op te staan terwijl in het weekend kun je allerlei leuke dingen doen en heb je twee hele vrije dagen voor je. Misschien is dit een manier van je geweten om te zeggen: 'hé luilak op staan je kunt de hele dag leuke dingen doen en je hebt geen verplichtingen.'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat komt omdat je dit gewend bent, een automatisme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lichaam gewend om vroeg op te staan, dus je biologische klok stelt zich erop in dat je vroeg wakker moet worden. Als je een langere periode (vakantie bv) kunt uitslapen, zal je lichaam daar aan wennen en langer doorslapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je wilt van je vrije dag genieten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je naar school moet, wordt je wakker door de wekker. Je voelt je dan zo moe dat je het gevoel hebt dat je nog uren door kunt slapen terwijl dit niet zo is. Hierdoor wordt je in het weekend ook vroeg wakker. Waarschijnlijk wel net iets later dan door de week, al is het maar een half uurtje.

En inderdaad wanneer je iets moet doen waar je geen zin in hebt, voel je je ook veel vermoeider bij het wakker worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies zelfde probleem!! Alleen ik word dan wakker en denk meteen aan: Ooohh!! Ik moet naar school! En dan denk ik weer, ojaa het is zaterdag! En lukt het vaak niet om weer te slapen. Dus ik denk omdat je eraan gewend bent. Njaa, heb het ook. Heel irri!