Nadenkend over je vraag, zat ik even "terug te mijmeren" over de momenten in mijn leven, dat ik ultiem gelukkig was....Kwam tot de (rare?) conclusie, dat ik me pas achteraf realiseer, dat die momenten van ultiem geluk er waren. Hele korte, losstaande momenten, als een soort dia-show. Op het moment dat je ze beleeft, ben je druk bezig met leven, en gaan ze onder in de vele indrukken van elke dag. Pas achteraf merk je, dat ze zelfs jaren later op je netvlies en in je geheugen gebrand staan alsof het een seconde geleden gebeurd is.
Bij ieder mens zal die dia-show anders zijn van lengte en inhoud.

Dus ik denk, dat je deze vraag pas kan beantwoorden, als je cirkeltje rond is, en het leven ophoudt.

En dat geluk niet iets is wat gemaakt kan worden, maar dat je af en toe beleeft terwijl je aan het leven bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Soms ontvang ik energie uit de spirituele wereld, dat is vaak zeer heftig ,allesdoordringend en overweldigend mooi!
Er vallen dan tranen van intens geluk.
Het is met niets te vergelijken, dat maakt mij ultiem gelukkig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk onderwerp hier bij g.v.
Wil je het echt weten dan liever via p.b.
Ik denk dat dat tussen de oren zit. Je hersenen maken een stofje aan wat je een fijn gevoel geeft, wat in extreme toestand ervaren kan worden als ultiem geluk.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik verwacht in ieder geval dat je dit bedoelt met je vraag, aangezien het doel van deze site kennisvermeerdering is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mijn neefje gisteren uit het ziekenhuis is ontslagen en voor het eerst thuis is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De liefde die ik geef en ontvang
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten mijn partner die is nummer 1,gebeurt het vaak dat ik ultiem gelukkig ben wanneer ik op avontuur ga ,met mijn partner,op vakantie.Dan ervaar ik een gevoel van vrijheid en vertrouwen.We pakken de rugtas laten ons bv droppen in een of ander land ,,lonelyplanet mee en daar gaan we.Andere culturen,geen tv,natuur, avontuur, waar vinden we slaapplaats ,waar kunnen we eten.De mensen die je helpen als je iets niet weet.Geweldig,en het liefst elk jaar naar een ander land ,liefst lekker warm.Juist ook de minder leuke momenten worden weer leuk als ze voorbij zijn want het zijn tenslotte ervaringen en die neem je mee en kun je altijd weer ophalen.En hoe meer je reist hoe meer je Nederland gaat waarderen en hoe meer je alles weer kan relativeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geld is makkelijk, maar mijn leven hangt er niet vanaf.

mooie seizoenen in het jaar, en bepaalde dingen uit de natuur.

vrienden.

maar het belangrijkste vooral mijn huisje, boompje en beestje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn vrouw en kinderen