Waarom huilen kinderen als ze bijvoorbeeld zijn gevallen of als iets van hun kapot is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Omdat ze pijn en/of verdriet hebben en dat ze weten dat dan mama of papa komt om ze te troosten, b.v. met een kusje op de zere plek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uuuuuhhhmm, misschien omdat het pijn doet ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze huilen van schrik en onmacht en ze snappen er niks van. De troost is een kusje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat hen niet zozeer om de pijn, het is voornamelijjk de schrik waardoor ze gaan huilen, dit merk je ook omdat ze meestal als ze gevllen zijn bijv, eerst even nog kijken en dan pas huilen, het is de schrik die dan boven komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op die manier verwerken zij hun verdriet en pijn. Bovendien vragen zij op die manier aandacht. Net zoals ze nog baby waren.