Kan ik niet opgewonden door de pil?

Hoi, ik ben 17jaar en heb een tijd een vriend. Ik heb wel zin in seks als ik met hem ben, maar als we dan een beetje beginnen met het voorspel wordt ik gewoon niet vochtig daar beneden en van het vingeren ben ik ook nog nooit klaargekomen. Ik vind dit heel vervelend omdat ik het echt probeer maar het me gewoon niet lukt om opgewonden genoeg te raken. Heeft iemand tips voor mij hiervoor? Ik heb ook gelezen dat door de pil je libido minder wordt. Maarja, stoppen met de pil lijkt me ook erg gevaarlijk!?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je probeert echt om opgewonden te raken. Daar gaat het al fout. Gewoon over je heen laten komen, niet forceren.
Ritsuka
12 jaar geleden
Inderdaad niet te veel op focussen, geniet gewoon van het gevoel. Koop anders wat glijmiddel bij de drogist, waarschijnlijk ben je te gespannen.

Antwoorden (3)

Weet je al goed genoeg wat je zelf lekker vindt?
Oefen eens zonder vriendje. Je voelt zelf het beste aan wat het lekkerst is op welk moment. Ga op zoek naar je eigen 'geheime knopjes', en als je die ontdekt hebt, kun je hem helpen om de goede dingen voor jou te doen.

Als het dan nog niet lukt, zou je kunnen stoppen met de pil en andere anticonceptie kunnen proberen, want er zijn inderdaad vrouwen voor wie het met de pil allemaal een stuk minder leuk wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kàn door de pil komen, maar dit zou de staat van opgewondenheid slechts remmen en niet compleet tegenhouden. Het libido kan wel ernstig dalen, maar daar heb je geen last van, want je geeft aan dat je wel zin hebt in seks.

Ik denk dat het eerder ligt aan teveel spanning of dat je te graag wilt dat het 'goed' gaat. Seksualiteit is een breekbaar iets. Als je wilt dat het 'goed' gaat moet je je hier juist niet op focussen. Het gaat 'goed' als je ontspannen bent en geniet van wat er gebeurt.

Als je er met je vriend goed over kunt praten, dan kun je misschien opperen dat jullie gewoon knuffelen en zoenen en de seks even vergeten. Laat dit gewoon gebeuren en ga vooral heeeeeel langzaam stapjes verder tot je op een gegeven moment moet constateren dat je toch echt met seks bezig bent. ;-)

Mannenlijven werken anders dan vrouwenlijven. Wanneer je nog compleet onaangeraakt tegen een man zegt "zullen we seksen", kunnen ze hier in een zeer korte tijd ook daadwerkelijk klaar voor zijn. Vrouwen hebben hier veel meer voor nodig, dan slechts 'wil' (ik zou haast zeggen) en 'tijd'.

Het gaat er niet om of de 'knoppen' op de juiste manier bediend worden. Het gaat erom of je het fysieke samenzijn ook emotioneel kunt ervaren/toelaten. Wanneer je emotie in de seks kunt leggen (en dat is niet echt uit te leggen met woorden), dan raak je veel gemakkelijker opgewonden, dan wanneer je 'gaat zitten wachten' op opgewondenheid.

Je kunt het misschien wel vergelijken met een man die een ongewenste erectie kan krijgen door een dokter die aan zijn penis zit. De uiterlijke kenmerken voor opgewondenheid zijn er dan inderdaad, maar de man moet er niet aan denken dat de dokter vermoed dat de man genot aan de aanraking beleeft. :-)
Een vrouw zal geen uiterlijke kenmerken van opgewondenheid krijgen, wanneer haar hoofd daar niet naar staat.
Tsja, wat ik intyp klinkt een beetje vaag wanneer ik het teruglees. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Je moet je er gewoon niet teveel op focussen. Dan zul je tot de mooiste ontdekkingen en ervaringen komen. :-)

Veel plezier! (En vooral NIET veel succes...) :-P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pil is een echte libido killer er zijn natuurlijk verschillende alternatieven. Misschien moet je het gewoon eens overleggen met je Huisarts.
Je kan natuurlijk ook eerst proberen of het met een glijmiddel beter gaat.