kinderwens en man heeft weinig zin in sex wat kan ik doen?

mijn man heeft problemen met presenteren onder druk.
dus op dit moment heeft hij weinig behoefte aan sex en als het moet heeft hij (bijna) geen zaadlossing en wil graag zwanger worden wat kan ik doen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (6)

Maak er minder ''moeten'' van. Als het deze maand niet lukt dan vast wel ergens het komende jaar. Natuurlijk wil je zo snel mogelijk zwanger worden maar de hele ervaring moet als positief ervaren worden door beide partners. Neem de tijd en geniet van elkaar. Het zwanger worden komt op de tweede plaats

Zodra je er meer ontspannen mee om kunt gaan vergroot je ook de kans op een spontane zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Praten! En dan niet in de verwijtsfeer maar in de samenwerking ...
en ontspan.
Gewoon sex is veel leuker dan móetsex.
Doe het gewoon omdat je beiden zin heb en stop met de pil.
Hoe meer druk je erop zet hoe minder leuk het Word en hoe minder het gaat lukken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou er juist niet over gaan praten. Gewoon lekker seks hebben met elkaar zonder dat je het nog hebt over zwanger worden. Doe (alsof misschien) dat je zin in sex met hem hebt. Daarna zal het allemaal makkelijker voor hem gaan. Niemand (ook een man niet) wil zich gedwongen voelen. Ookal als hij zelf kinderen wil.

Als hij vraagt of je het doet om zwanger te worden zeg dan dat je zin in seks met hem wil. Mocht er iets uit voortkomen dan is het welkom, maar niet verplicht.

Je moet dus zijn druk om presteren weghalen.
10 jaar geleden
Neem contact op met de patiëntenvereniging Freya voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen. Zij kennen dit soort situaties.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uit uw vraag is niet duidelijk of u beiden of u alleen een kinderwens heeft. Praat eens met uw man of hij kinderen met u wil of überhaupt kinderen zou willen hebben. Zijn angst daarvoor of weerzin daartegen kan een reden zijn om niet te willen vrijen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ervan uitgaand dat jullie allebei dezelfde wens hebben:
Terug naar lekker genieten samen. Creëer voorwaarden waaronder je voor elkaar aantrekkelijk wordt. Niet de nadruk leggen op het zwanger raken, zo sla je een stuk over en wordt sex bijna zakelijk.