wat gebeurd er als iemand met mcdd te weinig genegenheid krijgt?

Iemand vraagt met mcdd een gesprek in een zorginstelling met de begeleiding en er is geen tijd

een jaar geleden
in: Psyche
1.2K
tinus1969
een jaar geleden
Zosls eerder aangegeven hier, is mcdd geen erkende diagnose. Daardoor is er ook weinig onderzoek en ervaring mee. Dat maakt harde uitspraken mbt wat er zal gebeuren in zo’n situatie heel lastig.
tinus1969
een jaar geleden
Je vraag (geen genegenheid) lijkt ook niet zo veel te maken te hebben met je toelichting (dan gaat het om het vragen om een gesprek, zonder dat er staat wat voor gesprek).

Antwoorden (1)

Voor iedereen die te weinig aandacht krijgt of wordt genegeerd is dat ongezond.
Heb je daarbij een psychische stoornis, dan is aandacht nog veel belangrijker om emotioneel niet te ontsporen.
Wat je eventueel zelf kunt doen: ga naar een PVP, of de Cliëntenraad, of wordt lid van de Cliëntenraad, dat is constructief!
Of, dien een klacht in bij de klachtencommissie....en als je medicatie onvoldoende wordt begeleid doen je een klacht in bij een Regionaal Tuchtcollege.....
Doen = dien
Toegevoegd op 06 september 2022 03:39: tekst
een jaar geleden
Thecis
een jaar geleden
Op dit moment (en de laatste jaren) is er een behoorlijk tekort aan goed personeel in de zorg en dus ook in de geestelijke gezondheidszorg. Begeleiders (ondanks dat het niet zou moeten zijn in theorie) hebben ook gewoonweg de tijd niet om bij iedereen de tijd te geven die diegene nodig heeft. Daarbij hebben sommige mensen bijna altijd tijd nodig van een begeleider. Dit zie ik ook bij andere zorgverleners, meerdere patiënten die bijna dagelijks hele stukken proza opsturen en eigenlijk oom verwachten dat de behandelaar daar altijd uitgebreid op in gaat. Dit is niet reëel.
Maw, het kan ook zijn dat de hulpvraag niet reëel is.