Is er een manier om sneller aan therapie/hulp te komen?

Ik doe aan zelfmutilatie, en wil hier graag met iemand over praten. Momenteel sta ik op de wachtlijst voor het diagnose process voor Autisme Spectrum Stoornis. Deze wachtlijst is erg lang, en dus duurt het helaas nog zo'n 6-7 maanden totdat ik met een psycholoog kan praten. Ik heb dus geen idee wat ik moet doen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Psyche
2.4K
Pieterke
4 jaar geleden
Misschien is een online-psycholoog een (tijdelijke) oplossing?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heel veel sterkte Norat!

Antwoorden (2)

Het UMC (Utrecht) heeft een noodopvang. Die geeft niet direct onderzoek en uitgebreide begeleiding, maar kan wel inrijpen als het nodig is. Het is héél erg moeilijk om op tijd in de hulpverlening te komen. Als jij denkt, dat dat je af en toe een gevaar bent voor jezelf moet je met enige spoed naar je huisarts gaan en hem vragen of er een noodoplossing voor je is

Wellicht is er ook bij jou in de buurt een crisisdienst en crisisopvang..
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kunt sneller aan hulp komen: vrijwel elke huisarts heeft tegenwoordig een praktijkondersteuner ggz. Die kan je kortdurend begeleiden tot je met je gespecialiseerde psycholoog kunt praten. Dit is gratis (gaat niet van je eigen risico af).
SimonV
4 jaar geleden
Ritsuka
4 jaar geleden
Praktijkondersteuner kan al veel hulp bieden, zelf goede ervaringen mee.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Klopt, PraktijdOndersteunerHuisarts is een prima idee.