Hoe trek je mensen aan die positief zijn ingesteld?

Ik heb weleens gehoord dat wanneer je positief ingesteld bent je ook positieve mensen aantrekt en omgekeerd.
Nu merk ik bij mezelf wanneer ik goed in mijn vel zit ik toch niet altijd gelijkgestemden aantrek.
Hoe zit dat precies? En wat kan ik zelf doen om nog veel en veel en veel meer positievere uitstraling te krijgen voor leuke en rijke contacten?

5 jaar geleden
in: Psyche
2K
Castle
5 jaar geleden
Wat je zelf kan doen is positief praten. Dus niet roddelen en veel discussiëren over zaken die er niet toe doen. Als je met mensen praat dan vraag hen over hun hobby's en luister dan met name. Spiegel hun houding is altijd een tip. Dit betekend doe (onopvallend) steeds dezelfde houding aannemen als hun. Mocht je eens niet positief voelen dan 'fake it, till you make it'. Onderzoeken hebben uitgewezen dat als je niet positief voelt maar je verplicht jezelf je lichaam open en positief te houden dat de geest gaat volgen. Probeer het eens.

Antwoorden (1)

Als jij zelf positief ingesteld bent dan heeft dat effect op anderen. Automatisch raken mensen geintresseerd in hoe jij alles voor elkaar krijgt. Op de wereld heb je genoeg mensen die rondlopen met negative gedachten. Als jij een probleem goed kan oplossen ga je zelf zien dat meer mensen zich bij jou gaan aanmelden omdat jij niets ziet als een probleem en zij kunnen het dankzij jou ook beter aan. Ze zien een positief ingesteld persoon in jou en nemen dat over. Op die manier wordt de wereld iets wat positiever en ziet alles er vrolijker uit. Daarom is het belangrijk dat je ten alle tijden positiviteit uitstraalt naar andere mensen. En als het jou even tegenzit kan je op jouw beurt de positiviteit van anderen ook over nemen. We zijn er hier op de aarde om elkaar te helpen.