Werkt de Bates methode echt?

De Bates methode zou een methode zijn om je ogen
te trainen om zonder bril scherp te kunnen zien.

Toegevoegd na 1 week:
Voor welke oogafwijkingen werkt de Bates methode?
en wat gebeurd er als je met de Bates methode stopt
worden je ogen dan weer slechter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
2.2K

Het beste antwoord

Ja, het is echt mogelijk. Zeer veel mensen hebben hun zicht succesvol met de Batesmethode of NVI verbeterd ! Op het internet zijn veel getuigschriften te vinden die dit ook bevestigen. Mocht u twijfelen aan de betrouwbaarheid van deze bronnen er zijn op het internet ook andere bronnen te vinden die blijvend succes melden !

Voor getuigschriften van mensen die hun zicht succesvol hebben verbeterd, zie onderstaande links :

http://www.naturalvisioncenter.com/success.html

http://www.naturalvisioncenter.com/lecturesclasses.html

http://www.visionsofjoy.org/nederlands.htm#les

http://www.visionsofjoy.org/testimonials.htm

Veel mensen weten en merken op dat hun eigen gezichtsvermogen veranderlijk is. Dat er momenten zijn dat het beter is en dat er momenten zijn dat het verminderd is. Vaak is het gezichtsvermogen minder goed tijdens perioden van stress, vermoeidheid, ziekte etc. En beter gedurende perioden van ontspanning. Bijvoorbeeld in de morgen na een goede nachtrust, of tijdens een vakantie. Een opticien meldde dat een een student alleen een bifocale bril nodig had i.p.v. normale glazen gedurende perioden van stress.

Dat het gezichtsvermogen niet op een natuurlijke manier verbeterd kan worden komt niet overeen met de ervaringen die veel mensen met hun eigen zicht hebben

Mensen die hun normale gezichtsvermogen hebben behouden zijn mensen die zichzelf geen gestresste kijkgewoonten hebben aangeleerd. De sleutel voor natuurlijk gezichtsvermogenverbetering is ontspanning of specifieker ontspannen kijkgewoonten.

Batesleraren hebben de afgelopen 100 jaar zeer veel studenten gezien die hun gezichtsvermogen verbeterden. Ondanks dat het educatieve programma relatief simpel is, vraagt het proces toch vaak enige maanden tot verscheidene jaren om de verbetering(en) te bereiken.Toewijding, oefening, doorzettingsvermogen de wil om te het werkelijk te doen zijn noodzakelijk.

Veel mensen merken dat hun gezichtsvermogen achteruit is gegaan als ze voor volledige compenserende lenzen hebben gekozen. Omgekeerd merken ook veel mensen dat hun gezichtsvermogen verbeterd als de lenzen een periode niet hebben gedragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hun eigen informatie met verklaringen van mensen vind ik nou niet echt een betrouwbare bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor welke oogafwijkingen werkt de Bates methode?
en wat gebeurd er als je met de Bates methode stopt
worden je ogen dan weer slechter?