Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je oogspieren trainen ?

Een tijd geleden sprak ik iemand die vertelde over een (ik meen russische ) arts die oefeningen had ontwikkeld om oogspieren te kunnen trainen waardoor je minder snel een bril nodig zou hebben.
Iemand een idee wie die arts geweest zou kunnen zijn en of het ook inderdaad mogelijk is om het je ogen weer scherp te krijgen dmv training ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
1.5K
Ivana
10 jaar geleden
http://talentmind.nl/snellezen/oogspieren-trainen/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt om dit boeiende onderwerp aan te kaarten. + En Bedankt ook voor jouw waardering ivm met jouw vorige vraag ;-) Liefs, Succes en hele fijne ontdekkingsreis nog!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Er zijn mensen die zeggen dat dat werkt, er zijn er nog meer die zeggen dat het niet werkt. Er is zelfs een rapport van (misschien kan ik het straks nog vinden) over.
Maar in het kort blijkt uit dat rapport dat mensen niet beter gaan zien, maar wel dat idee hebben. In feite nemen ze met minder zicht genoegen dan dat ze zouden hebben als ze een bril zouden dragen.
Het betere zicht wordt dus eigenlijk aangepraat
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Het afplakken van een goed oog om een lui oog te trainen is algemeen bekend. Dat werkt op jonge leeftijd. Of het later nog helpt weet ik niet.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Ja een x-aantal mensen slaagt er in om via specifieke oog trainingen en/of specifieke oog oefeningen hun zicht te verbeteren.

Het is normaal dat een bepaalde methode niet bij iedereen even efficiënt aanslaat omdat wij als mens nu eenmaal onzichtbare afwijkende verwerkingspatronen hanteren.
Vandaar dat élke succesvolle formule ook op tegenstanders kan rekenen.

Via de bijgevoegde links vind je meer informatie over de aanpak van enkele oog oefening believers.
Aan jou de keuze om één en ander eens uit te testen.
Soms is het ook nodig om te ervaren wat niet bij jou past, dan weet je dat uit eigen ervaring en dan kan je verder met hetgeen naar jouw gevoel wél bij jou past.

Liefs en Geniet van Jouw Unieke zicht op onze Wondere Wereld ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding