Bestaat er een behandeling of middel om antipsychotica (depots) in het lichaam af te breken?

Ik heb last van tardieve dyskinesie al heel vaak en lokt uit wanneer ik veel alcohol drink maar gisteren uit het niets ik snap het niet. Ik kan niet tegen die inspuiting want dan krijg ik aanvallen zoals beven, ongecontroleerbare oogbewegingen en onrustig zijn. Dit is heel schaamtelijk en kan hierdoor niet gaan werken. Bestaat er in het ziekenhuis een behandeling om die depots te remmen of af te breken zodat die stoffen uit mijn lichaam is en dat ik gewoon mijn medicatie kan innemen?

Toegevoegd na 5 minuten:
En ben ook misselijk met braakneigingen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Cryofiel
6 jaar geleden
Deze vraag kun je het beste aan een arts stellen. Dat is de enige die echt verstand van zaken heeft. Ga je zoeken op het internet of vragen op forums, dan loop je het risico dat je allerlei tips tegenkomt die slechts op iemands persoonlijke geloof zijn gebaseerd. Zo zijn er mensen die in wondermiddeltjes geloven. Iemand die in goji-bessen gelooft, zal jou aanraden om vooral veel goji-bessen te eten - ook al is er in werkelijkheid geen enkele aanwijzing dat het eten van goji-bessen helpt. Iemand die in magnesium gelooft, zal jou aanraden om vooral veel magnesium te slikken - ook al is er in werkelijkheig geen enkele aanwijzing dat het slikken van magnesium helpt. Enzovoort, voor vitamines, mineralen, granen, bessen, noem maar op. Ga dus met je vraag naar een echte arts. Of eventueel naar een apotheker.
Erna55
6 jaar geleden
Bespreek dit met je behandelaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Alcohol kan nogal ontregelend werken op je neurotransmitters en kan zorgen voor tekorten aan allerlei stoffen. Het hoeft dus niet te zijn dat je op het moment van drinken klachten krijgt. De juiste voeding en voedingssupplementen kunnen zorgen voor bijsturing van de neurotransmitters. Dat kan ook schelen in het ontstaan van psychoses, al kunnen medicijnen wel nodig zijn.

Antwoorden (1)

Nee, zo'n behandeling bestaat niet. Eenmaal ingespoten blijft het medicijn in je lichaam totdat je lichaam het weer heeft afgebroken; afhankelijk van het medicijn kan dat maanden duren.

Het lijkt er echter op dat je meer op zoek bent naar een behandeling voor je tardieve kinesie. Ik ga er dan wel vanuit dat het inderdaad gaat om een tardieve kinesie; dat dat gediagnostiseerd is door een arts.
Helaas is het zo, dat als een tardieve dyskinesie eenmaal bestaat, die er altijd zal blijven. Ook als je het medicijn van het depot kwijt bent zal de tarieven dyskinesie blijven. Er bestaat nog geen behandeling om er weer vanaf te komen. Wel zijn de symptomen met clonazepam vaak flink te onderdrukken.

Er bestaan wel onderzoeken die een verbetering van klachten laten zijn bij inname van vitamine E of suppletie met de vertakte aminozuren. Dit zijn (naar mijn weten) alleen nog de oriënterende onderzoeken bij kleine patiëntenaantallen. Voordat dat leidt tot een behandeling zijn we vele jaren verder, als het daar al toe leidt. Voorlopig zou ik erg sceptisch zijn.

Ik mag toch hopen dat je behandelaar je dit allemaal al verteld heeft?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
+