Ik neem redomex voor problemen met zenuwpijn. Is een rood gezicht een bijwerking?

Dit is vooral in de avond of op ongemakkelijke momenten. Het is ook geen normaal rood, het is echt donker rood en heel erg warm. Ik werd vroeger nooit rood en sinds ik Redomex ben gestart is het heel erg. Ik had het zelfde probleem met Nortrillen.
Nu vraag ik mij af of het door de medicatie is of door verkeerde voeding.

een jaar geleden
1.7K
fremar
een jaar geleden
staat niet op de bijsluiter vermeld
tinus1969
een jaar geleden
Welke verkeerde voeding denk je dan aan?
tinus1969
een jaar geleden
En bloos je, of is het meer eczeem/uitslag?
fennebrysse
een jaar geleden
Ik vind het meer op blozen lijken. Eerst nam ik Nortrillen maar moest veranderen naar Redomex door de bijwerkingen. De dokter zei eerst Roscea maar wist het daarna niet meer zeker omdat ik naar Redomex was veranderd en dit normaal geen reactie zou mogen geven. Toen wou ze mijn bloed onderzoeken naar bepaalde voedingsallergiën maar hier was geen resultaat verkregen. Uiteindelijk wist ze het niet meer.
Zelf denk ik nog steeds dat het de medicatie is aangezien ik nooit eerder problemen heb gehad.

Antwoorden (1)

Ja. Huidreacties als gevolg van amitriptyline (Remodex) omvatten onder meer huiduitslag evenals hyperpigmentatie. De reacties verdwijnen gewoonlijk weer na stopzetting van het betrokken geneesmiddel.

Maar dat wil niet zeggen dat Remodex de oorzaak is van je rode gezicht. Wel dat het zou kunnen.
SimonV
een jaar geleden
fennebrysse
een jaar geleden
Dankuwel voor de hulp!