Waarom krijg ik hoofdpijn van concentreren?

Vandaag had ik rijles, twee uur lang en toen ik ervan thuis kwam had ik hoofdpijn omdat ik lange tijd geconcentreerd ben geweest. Hoe kan het dat je hier hoofdpijn van krijgt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

omdat je onbewust toch spanning hebt, en dan ga je je (nek)spieren aanspannen, trekt door naar je hoofd.. en als je het ook hebt bij iets waar je goed in bent en al vaardig in bent, wat je goed kunt, wat dus vanzelf gaat dan ben je ondertussen ook geconcentreerd, dan ook hoofdpijn? oogmeting laten doen..!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je rijd met te veel inspanning
misschien moet je voor je gaat lessen even meer ontspannen of je hebt misschien een bril nodig als je rijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet misschien wel voor een bril gaan ja. Heb je de laatste tijd wel (erg) veel last van hoofdpijn, ga even langs voor misschien een bril.

Als tweede: Ontspan! Ga er eens rustig bij zitten, maak je er niet te druk over (wel goed opletten enzovoorts natuurlijk).

Als derde en laatste: Heb je nu nogsteeds hoofdpijn? Ga even rustig in de bank/lekkere stoel zitten en rust even. Pak misschien iets te drinken, een koekje, iets wat je lekker vindt, hoe je dus een beetje rustig met de hoofdpijn. Als het blijft aanhouden kun je natuurlijk altijd nog een Paracetamol pakken.