Blindedarm ontsteking?

Ik heb sinds gisterochtend buikpijn en dat is wel wat afgezakt, maar gisteravond kreeg ik in een keer heel veel pijn rechtsonder in mijn buik( dat had ik de hele dag al wel, maar 's avonds erger. ) Ik heb niet echt buikpijn maar ik was wel misselijk. Als ik rechtsonder in mijn buik druk lijkt het net alsof mijn darmen vol lucht zitten, maar dat is niet zo. We hebben die avond de huisartsenpost of zo gebeld, en die zei dat mijn moeder in mijn buik moest drukken en snel moest loslaten. Dat deed ze en het loslaten deed best wel pijn...

Moet ik naar de dokter??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ook koorts? Vaak is dat zo bij ontstekingen.
Ik raad je ook aan, net als je antwoorders, naar de huisarts te gaan. Die is deskundig en kan een blindedarm ontsteking vrij simpel vaststellen.
Je hebt niks te verliezen!
Heel veel succes en beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik had ook koorts. En ik hoop dat mijn moeder met me mee wil naar de dokter! hihi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ik me heel goed voorstellen!!! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zgn 'loslaat' pijn is erg specifiek voor een blinde darm ontsteking, dus hup naar de dokter.

Antwoorden (5)

Als je je zorgen maakt, natuurlijk maak een afspraak bij de dokter. Die kan altijd even kijken wat er aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik de symptomen zo lees zou het best kunnen. Ik zou voor de zekerheid even contact opnemen met de huisarts, doe dat liefst vandaag nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan denk ik geen kwaad de huisarts even op te bellen voor een huisbezoekje (eventueel)
De diagnose blindedarm is makkelijk te stellen
als je te lang wacht gaat het verrekte zeer doen.
en als ie scheur dan ben je verder van huis
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"De diagnose blindedarm is makkelijk te stellen"
Lang niet altijd.
capthavoc
13 jaar geleden
nou de dokter was met mij anders snel klaar ;)
man wat deed dat pijn een rectaal onderzoek ;)))
Een blindedarmontsteking geeft meestal een hevige pijn rechtsonder in de buik. Maar je kunt ook ergens anders pijn voelen, bijvoorbeeld midden in de buik of rechtsboven.

Een blindedarmontsteking moet altijd behandeld worden. Anders kan er een scheurtje in de darmwand komen. Dan kan een buikvliesontsteking ontstaan, wat levensgevaarlijk is.

Maak het liefst vandaag nog een afspraak met je huisarts.

Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een blindedarmontsteking manifesteert zich vooral door pijn die begint in de navelstreek maar langzaam wegzakt naar de rechteronderbuik. Die pijn wordt steeds erger, vooral bij het bewegen, diep ademhalen, niezen of hoesten.

Diarree of constipatie kunnen ook symptomen zijn. Daarbij kunnen ook misselijkheid en braken optreden. De pijn kan eventueel gepaard gaan met koorts, maar dat is niet altijd het geval. Als er sprake is van koorts, treedt die pas op na de andere symptomen.

Niet iedereen met blindedarmontsteking heeft al deze symptomen. In zeldzame gevallen kan de appendicitis zich verder ontwikkelen tot buikvliesontsteking.

Er zijn veel aandoeningen waarvan de symptomen overeenkomen met appendicitis. Maar omdat appendicitis in een korte periode vrij ernstig kan worden, kan je best je dokter bellen als je vermoedt dat je een blindedarmontsteking hebt.