Wat moet ik doen aan een lekkende operatie wond?

Ik ben woensdag geopereerd aan m'n rug, de hechtingen zitten er nog in, wond is ongeveer 10 cm lang. Ik ben gistermiddag thuis gekomen en toen was de wond al droog, maar gisteravond ging hij ineens erg lekken en dat is nu nog steeds zo. Er zat/zit wel een vocht bult bij de wond, zou het daar uit komen ofzo? En is dit wel goed? Ik heb ook verder geen goed absorberend verband, alleen gaasjes, maar die zijn zo doorweekt. Wat kan ik er nog meer op doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bel even de huisartsenpost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De tijd die je hebt gestoken in het stellen van deze vraag had je m.i. beter kunnen besteden aan de huisartsenpost c.q. het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tsja ik ben zo'n type die het liever zelf oplost ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet je de vraag ook hier niet stellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel dat ik niet zo snel naar een dokter ga, duhh...
Rieneke1
11 jaar geleden
je kan een schone theedoek goed heet strijken, en die gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien zit 'De kat nu opgesloten in het donker" Oftewel zit het nu onder je hechtingen te pratten
Ritsuka
11 jaar geleden
naar de huisarts toe, niet zelf gaan prutsen aan een wond met kans op infectie!

Het beste antwoord

Je kunt het beste bellen met het ziekenhuis dat je geopereerd heeft. Bel met de verpleegpost van de afdeling waar je opgenomen was. Als je dat niet hebt, zoek het op op de website van het ziekenhuis.

Het kan zijn dat zij je terug verwijzen naar de huisartsenpost, maar het kan ook zijn dat ze je even op de spoedeisende hulp laten terugkomen om je wond te inspecteren. Soms is een vochtblaas namelijk een teken van infectie. Dat moet adequaat behandeld worden en zeker beoordeeld worden door een deskundig arts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is allemaal net wat ingewikkelder in mijn situatie. Ik ben nl geopereerd in een ziekenhuis hier 2 uur rijden vandaan, dus daar ga ik zeker niet even langs. De verpleegafdeling waar ik lag, is in het weekend gesloten. En die vochtbult zat er ook al toen ik nog in het ziekenhuis lag en de arts vond dat ik daarmee prima naar huis kon.
Misschien ga ik dan toch maar even de huisartsenpost bellen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou ik doen! Vraag of je mag komen, zodat ze de wond goed kunnen inspecteren.

Andere antwoorden (1)

Je moet er nu zelf helemaal niets aan doen, bel de huisartsenpost en vraag deze om advies.