Wat houd negroïde vlekjes in?

Mijn broer heeft een longpunctie ondergaan, nadat er iets op zijn longen gezien is op longfoto's. Daar kwam uit dat het niets ergs is (gelukkig), maar dat het negroïde vlekjes zijn. Kan dat ook nog ergens anders te vinden zijn, want ze hebben ook 2 vlekjes in zijn hersenen gevonden, en moet opnieuw door de mri. Houdt dat in dat er ergens in een ver verleden er iets is geweest met een donker persoon? Of is het een medische uitdrukking?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
zou het geen necroide kunnen zijn, van necrose?

Antwoorden (1)

negroide vlekjes kan verward zijn met vlekjes door necrose. Je kan necrose zien als het laatste stadium van celdood. Als een cel afsterft kunnen ze zwart worden. Vandaar dat het ook negroide vlekjes kunnen zijn (dit duidt op zwarte vlekjes). Hiernaast zijn er veel zwarte plekken te vinden in rokerslongen echter zijn ze ook aanwezig bij mensen die niet roken. Dit komt door bijv. uitstoot van fabrieken, fijnstof etc.