Welke bureaustoel is het best tegen rugklachten?

Beste,
Ik heb al een tijd last van mijn onderrug. Voor mijn werk zit ik veel, ik weet dat dat slecht is. Daarom wil ik mijn werkgever vragen te investeren in een betere bureaustoel die mijn rug goed ondersteunt. Ik heb al wat rondgekeken op internet. Ikea heeft een ruim aanbod stoelen, maar kies ik voor de wat duurdere zoals bijvoorbeeld terug te vinden op http://www.werksitz.nl, heb ik denk ik wel meer waar voor mijn geld. Heeft er iemand ervaring met dit merk?

Ik hoor het graag en bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Een stoel waar jij fijn op zit, dat kunnen wij niet voor je zien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Neem contact op met de Arboarts, deze kan jou en je werkgever adviseren over deze eventuele aanpassing en bijkomende zaken, mogelijk heeft je werkgever recht op subsidie van het UWV voor een aangepaste bureaustoel, in dat geval wijst het UWV een bedrijf aan, dat een aangepaste bureaustoel voor je op maat levert.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat de stoel goed is ingesteld is veel belangrijker dan het merk of de prijs. Je kunt de duurste en beste stoel nemen die je kunt vinden, maar als die verkeerd is ingesteld is hij nog steeds funest voor je rug.
tinus1969
6 jaar geleden
Eens met @JanJ2002. En bovendien; dit is het probleem van je werkgever, laat dus je werkgever maar zoeken naar een stoel die je goed kunt instellen naar jouw maat.
paulus811
6 jaar geleden
Naast een goede bureaustoel is ook bewegen belangrijk. Ga minimaal ieder uur even lopen en probeer in de pauze ook een ommetje te maken. Elke stoel is funest voor je rug als je er 8 uur op blijft plakken. Dat een goed ingestelde stoel belangrijk is is waar, maar er zijn echt wel slechte en goede bureaustoelen. En dat het een probleem van de werkgever is klinkt leuk, maar als deze om welke reden niet meewerkt, wordt het wel jouw probleem. Veel werkgevers kopen voor iedereen eenzelfde stoel omdat dat zo mooi in het interieur staat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De stoelen van Stokke zijn prima!
De kleinste is de balansstoel en die werkt geweldig, een aanrader. https://www.google.nl/search?q=stokke+balansstoel&sa=X&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ved=0ahUKEwjjmsHJ9obYAhVDmbQKHdVGBUAQ7AkI3AI&biw=824&bih=514

Antwoorden (3)

Ik heb een Swopper gekocht en die houdt de onderrug flexibel omdat deze zowel zijwaarts als op en neer beweegt. Je neemt dus een actieve zithouding aan. Een Swopper zou ik niet adviseren als je al rugklachten hebt. Laat in dat geval eerst onderzoeken waar het probleem vandaan komt. Een goede bureaustoel is geen medicijn, maar kan rugklachten wel mede voorkomen.

Een Swopper kost tussen de 500 en 600 euro, afhankelijk van de uitvoering. Als de baas niet meebetaald vind je op Marktplaats soms een goede gebruikte.
6 jaar geleden
De balans-stoel van Stokke is de allerbeste stoel die er bestaat. Het is een stoel die een beroep doet op het op juiste wijze aanspannen van je spieren en eenmaal aan deze stoel gewend, wil je nooit meer iets anders! Google even voor de stoel op Internet.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.google.nl/search?q=stokke+balansstoel&sa=X&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ved=0ahUKEwjjmsHJ9obYAhVDmbQKHdVGBUAQ7AkI3AI&biw=824&bih=514
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+vergeten :)
Ik heb een spinalis. Wel duur maar als je vaak zit en reeds rugklachten hebt een aanrader! Medische kosten kunnen ook duur oplopen als het te laat is en je rug heb je je hele leven nodig...

Succes!