spierpijn in 1 kuit duurt nu al 2 weken is dat normaal?

2 weken geleden ben ik gevallen met de fiets rolde gewoon om uit stilstand
eerst was er niets tezien maar s avonds kwam er een grote bult op mijn enkel .
Daar is het nu blauw geen echte pijn maar zo n pijn met lopen in mijn kuit het duurt nu al 2 weken
wat zou het kunnen zijn moet ik ernaar laten kijken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou als het je niet lekker zit zeker wel even naar de huisarts gaan ja. Beter een keer teveel heen gaan dan een keer te weinig, beterschap.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk heb je een spierscheurtje opgelopen. Dat kan nog wel een paar weken duren dat je dat voelt. Niets om je zorgen over te maken, als je kuit erg pijnlijk,is bij het lopen kan je iets onder je hiel doen in je schoen om je hak als het ware een beetje te verhogen. Knip uit een kartonnen doos een hak, of eventueel twee en doe die in je schoen, zodat je met je hiel pakweg een halve centimeter hoger staat. Dat maakt de kuit minder pijnlijk, maar doe het niet te lang want dan kan je weer een te korte kuitspier krijgen, maar dat zal zo,n vaart niet lopen.