Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zouden deze vlekken op m'n been kunnen zijn?

Sinds een paar weken krijg ik deze vlekken ineens op m'n rechteronderbeen.
Het jeukt heel erg en vraag me af wat dat kan zijn.
Ik ben niet van wasmiddel ofzo verandert dus zou niet weten wat voor allergische reactie dat zou moeten zijn.
Zo het ook eventueel in het ergste geval huidkanker kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
940

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Huidkanker is het in ieder geval waarschijnlijk niet. Kan best van het wasmiddel komen, als dat niet goed uitgespoeld is (bijvoorbeeld iets te veel van gebruikt).

Als het langer aanhoudt kan je het beste even bij je huisarts langs. Die kan beter inschatten wat het probleem is.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als de huid droog is kan je in ieder geval proberen wat huidcreme te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"in ieder geval waarschijnlijk" Niet echt duidelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Contradictio in terminis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst ben ik medisch bioloog en geen arts. Maar geen enkele goede arts zal n.a.v. een foto een diagnose stellen. De vraagsteller maakt zich echter wel zorgen over kanker. Dat hoeft niet. Jeuk op de benen kan irritiatie zijn door koude (eigenlijk door de droge huis) of door wasmiddel. Dat laatste komt vaak voor. Uit veel tests blijft dat doordat wasmachines steeds minder spoelwater gebruiken er steeds meer wasmiddel in de kleding achter blijft. Dit kan irritaties tot gevolg hebben. Hoe dan ook, als je je zorgen maakt over jeuk en de vlekken houden langer aan, dan ga je eerst naar je huisarts.
wss is het de kou/of droogte , ik heb in de winter ook altijd overal plekken met jeuk en schrale huid. Elke keer bedenk je weer een andere reden en ineens is het weer weg net zo snel als het komt. dus gewoon een gevoelige huid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, denk ik ook!
paulus811
12 jaar geleden
yep, +
Ik denk dat het gewoon heel simpel irritatie is, of exeem dat jeukt ook ontzettend
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het eczeem zou zijn, is dat wel een reden om naar de dokter te gaan.
het ziet er hetzelfde uit als bij mij.
nestosyl halen, en elke dag goed insmeren, en niet af en toe zoals ik deed, dat werkt niet.
ik smeer het nu elke dag in, en een week later is het nu bijna weg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding