Als ik gepoept heb is het vaak zo dat ik veel wc-papier moet gebruiken om 'schoon te worden', komt dit door mijn lichaamsbeharing of iets anders?

Ik heb wel redelijk wat lichaamsbeharing maar vroeg mij af of het ook ergens anders door kan komen. Soms was ik mij naderhand nog een extra keer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
78.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is al weggeveegd Bazzz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe het komt geen idee maar vochtig toiletpapier gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht eens te rade gaan bij de dames van de poepsexvraag op dit forum..?

Antwoorden (8)

Ontlasting kan idd aan beharing blijven kleven, vooral als ze "smeuig" is.
Wassen is dan de enige, nogal omslachtige manier om weer een schoon kontje te krijgen.
Misschien dat minder vezelrijk voedsel er ook toe bij draagt, de "boel" schoon te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ontharen (scheren) kan ook, maar is een beetje een heikel karweitje :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer vezels = hardere keutels = minder troep...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,sorry,goed bedoeld, maar verkeerd geschreven.
Als je enigszins iets behaard ben kan je het beste vochtig toilet papier gebruiken en dan heb je van het gewone toiletpapier ook minder nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waxen die ster!
Of vraag aan een Indo hoe die dat schoonmaakt. Met de tjebok fles.
Zoek maar op haha. Je kont wassen met water en daarna vegen...zoiets ja.
Zeg maar zelf, hoe ruim je poep van je hond in de kamer op?
Toch niet alleen met een veeg papier? Dweilen die hap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat deed mijn vader ook altijd hahaha die stomme fles! Hij vond die doekjes van mij maar helemaal niks. Maar je hebt gelijk hoor.
In dit geval is dus het POEPEN en nat houden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet uit drinken zeiden we tegen de visite haha...Die snapten er niks van.
Gebruik na het gewone wc-papier ook de vochtige variant. Dan gaat het veel gemakkelijker en weet je ook zeker dat alles weg is.

Hoe je ontlasting is overigens, ligt veel aan wat je eet. Als jij bijv. nooit of weinig meergranen/volkoren brood eet, maar alleen wit brood, veel aardappelen, gewone pasta i.p.v. de volkoren variant, witte rijst i.p.v. zilvervlies, geen verse groenten maar uit een blik of potje, veel zuivel (melk, vla, yoghurt, Mona-toetjes), en ook graag een vette hap van de Febo of ander junkfood eet... dan krijg je vanzelf 'plakpoep'. Nou ja, zo noem ik het dan.

Ik heb dat nooit. Maar dan ook echt nooit. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrouwen hebben over het algemeen niet zo'n bosschage op of om hun anus, dus blijft het daar ook niet plakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die natte doekjes zijn de pest voor de rioolwaterzuivering en het milieu, beter gebruik je gewoon wc-papier wat je een beetje vochtig maakt onder het kraantje (als je dat hebt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang ik ben mijn plee door te spoelen met drinkwater (tja, ik woon nou eenmaal in een standaard huis, zonder dure technische eco-foefjes en snufjes), zal het mij een zorg wezen wat er in het rioolwater terecht komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat er nogal onduidelijk.. :-s Ik bedoel: Zolang ik verplicht ben...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stippel,dat moet je eens proberen met vochtig toiletpapier, daar steek je onmiddellijk met je vingers door!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IEK Moolkeesje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, als je naderhand wel even dat bruine spul onder je nagels weghaalt en niet aan je vingers ruikt, valt het wel mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga die reacties melden hoor! Haaaaahahahaha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vochtig toiletpapier moet je ook nooit in de wc gooien! Gooi het in een afvalbakje dat in de wc staat. Het kan nl je toilet verstoppen en dan ben je verder van huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bessy, ik ben 34, gebruik al zolang ik me kan herinneren vochtige doekjes, en ik heb nog nooit meegemaakt dat de wc verstopt raakte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je geluk gehad. Buiten dat is het slecht voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind mijn persoonlijke hygiëne belangrijker dan het milieu. Ja dat vind ik echt ja. En zoals ik eerder al zei zal het me sowieso een zorg wezen, aangezien ik nog altijd verplicht ben mijn wc door te spoelen met drinkwater!
Bovendien: zolang de grootste vervuilers, China en de USA, blijven weigeren om extra inspanningen te doen om de CO2 uitstoot te verminderen, waardoor Europa inmiddels ook weigert verder te gaan, vind ik het vrij zinloos om me druk te maken over wat slecht is voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, ieder z'n ding. Bij mij werkt het prima als ik eerst met droog papier veeg en daarna met een nat papiertje. Moolkeesje: heb jij een schuurpapieren holletje? En Natha: je bent helemaal niks verplicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Citaat: Moolkeesje: heb jij een schuurpapieren holletje?
Nee, wel een plakkerig drolletje!
Trek dus veel vellen van het rolletje.
Ik maak hier maar een lolletje,
Zomaar maar uit mijn blote bolletje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whahaha Moolkeesje!
Dat ligt gewoon aan de dikte van je ontlasting, je moet maar eens opletten als je dikke ontlasting hebt, dan is het veel minder,als ik zelf aan de sate gezeten heb, heb ik bijna een rol nodig.
12 jaar geleden
Van de meeste soorten zuivel kan je ook gladdere drollen krijgen. Maar dan moet je geen slappe ontlasting hebben, dus voldoende eiwitten, wel vezelrijk en niet te vet eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook een mogelijk dat je te snel van de wc af wil. Dat je nog niet helemaal bent uitgepoept.
Jij denkt dat je klaar bent na de eerste aflevering, maar nee, er komt er nog wat achteraan. Maar dan ben jij al aan het afvegen.
Gevolg: jij veegt poep af die niet aan je anus gekleefd zat, maar die dus nog bezig was er uit te komen.
Vooral als je wat smeuige poep hebt kan dat gebeuren.
Gewoon even wat langer blijven zitten en even afwachten of er misschien nog wat komt.
Soms duurt het nu eenmaal wat langer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plakkerige poep kan te maken hebben met je vetvertering, of met een (te) vezelarm dieet. Vezels maken je poep soepel, maar ook compact, zodat je weinig meer hoeft af te vegen. Vooral slechte koolhydraten, zoals je die vindt in witbrood, zoutjes, witmeelproducten en glucose, kunnen ervoor zorgen dat je poep erg plakt. Ook kan het te maken hebben met problemen met je lever, alvleesklier of gal. Als je dus eerst hele normale ontlasting had, en sinds kort is het ineens heel erg plakkerig, en dat is niet voor twee weken, dan kan dit duiden op een gezondheidsprobleem. Je merkt dan ook dat de poep minder goed doorspoelt, dus dat je drie keer moet doortrekken en dan nog strepen houdt in de pot.

Als je alleen problemen hebt met afvegen, en niet met het wegspoelen, dan zal het waarschijnlijk niet aan de consistentie van je ontlasting liggen. Het kan inderdaad zijn dat je niet genoeg geduld hebt, en even wat langer moet blijven zitten een volgende keer. Maar lichaamsbeharing maakt afvegen inderdaad ook lastiger, omdat daar natuurlijk je poep meer in blijft hangen. Een oplossing is het gebruiken van vochtig toiletpapier in combinatie met het gewone, en voor het gewone papier geen hele hard variant kiezen. Dat smeert namelijk meer uit dan dat het opveegt soms. Gebruik niet direct vochtig papier maar veeg eerst af met droog toiletpapier, anders ga je ook aan het uitsmeren. Het laatste beetje kun je prima met vochtig papier wegkrijgen soms, of inderdaad even met een washandje. Een bidet of spoelföhninstallatie in je toilet is ook handig, maar installeren is een hoop meer gedoe dan het kopen van een paar pakjes vochtig toiletpapier :-) Er zijn ook wegwerpwashandjes of kleine verpakkingen vochtig toiletpapier, erg handig als je veel onderweg bent. Of je moet gaan ontharen, maar dat zou voor mij persoonlijk in elk geval niet m'n eerste keus zijn..