Ik heb een ontstoken teen maar ik ga binnen kort op vakantie wat moet ik doen

Het deed heel pijn en het was heel rood maar nu is het een beetje rood maar ik ben

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben bang dat op vakantie erger word

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.8K

Antwoorden (4)

Ga er mee in voetenbad met biotex (groene). Doe dit een aantal dagen, wordt het niet minder, ga dan naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Biotex is niet zo goed. Biotex kan je huid als het ware "wegvreten".
Soda is beter
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar de dokter is overigens nog beter. Het minnetje is niet van mij hoor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben ik het niet met je eens. Ik loop al jaren bij een podoloog van Provoet ivm mijn nagels die altijd weten in te groeien. Zij raad mij de groene biotex aan door de enzymen die daar inzitten. Soda is juist minder goed en kan wild vlees veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het beste is om alleen water te gebruiken en zo warm mogelijk en hier 3 x p. d. een kwartier met de ontstoken teen inzitten. Soda,biotex en andere wasmiddelen is allang achterhaald en slecht voor de huid [advies dat ik een aantal jaren gelden van mijn chirurg kreeg]
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alleen water maakt de wond wel schoon maar verder niet. Ik heb 2x een chirurgische ingreep gehad aan mijn tenen en er is mij altijd biotex geadviseerd.... Maar goed, de vraagsteller moet doen wat hem/haar het beste lijkt :)!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo zie je maar dat chirurgen er verschillend over denken.
Een soda voetenbadje doet wonderen! Laat de soda in kokend water oplossen en laat het afkoelen tot je er met je teen in kunt zonder je te verbranden. Laat je teen twee maal per dag 10 minuten weken in een sodabadje en het ongemak zal in de meeste gevallen snel verdwijnen. Je kunt ook Biotex (wasmiddel) gebruiken in plaats van soda, dit werkt ook goed!
Ps; voor 1 teen is 1 eetlepel soda in staat tot 1 liter kokend water genoeg! :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Absoluut direct naar de dokter gaan. Op reis heb ik net iemand meegemaakt die een wondje aan de voet negeerde en die kreeg na een paar dagen wondroos ( en dat kan tot bloedvergiftiging leiden en dan ga je dood)en kon gelijk aan het infuus in het buitenlandse ziekenhuis. Nu dus gelijk gaan!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mee eens niet gaan rommelen met soda en Biotex dit maakt de huid erg week en kwetsbaar
Naar de huisarts deze kan een antibiotica kuurtje of zalf voorschrijven
Als de teen open is niet met blote voeten door strandzand en in zwemwater zowel natuurlijk als in een zwembad
Eventueel Betadine creme kopen en dit meenemen als de huisarts niets voorschrijft
Voeten wassen met Betadine shampoo om verdere infectie te voorkomen