Kan mijn kromme rug herstellen als ik van een zachte matras naar harde wissel? Heb dit afgelopen nacht gedaan, en is wel pijnlijk!

Wil kijken of mijn houding hierdoor herstelt, loop nu ingezakt rond en bij rechttrekken van mijn rug heb ik pijn.
Mijn rug is verder wel flexibel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Wat jij moet hebben is orthomanuele therapie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Als je slaapt op een hard slaapsysteem, bijvoorbeeld een hard bed en een harde matras, dan gaat je lichaam je schouders omhoog duwen. Daardoor ontstaat een S-kromming in je rug, waardoor je spieren automatisch gaan opspannen. Een te zachte matras is echter ook niet goed.

De gulden middenweg tussen hard en zacht is een slaapsysteem waarbij de wervelzuil in zijlig horizontaal is. Ook je gewicht, je lengte en je algemene lichaamsbouw spelen een rol bij het kiezen van de juiste matras.

Maar eerst zou ik raad vragen bij een fysiotherapeut. Hij/zij zal je beter inlichtingen kunnen geven, wat de beste behandeling en matras is voor jouw rug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zou ik zelf niet zo maar mee experimenteren.

Want ook in zg harde matrassen heb je heel veel gradaties.
Ga naar de dokter en laat je doorverwijzen naar de juiste deskundige.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hetzelfde gehad. De wissel van het matras, zorgt in eerste instantie voor meer pijn, omdat je lichaam moet "wennen" aan het nieuwe matras. Bij mij duurde het ongeveer 2 weken, voordat ik goed en wel echt kon ontspannen op mijn nieuwe matras.

Dus niet meteen verwachten dat na 1 nachtje je problemen verholpen zijn hoor...gun het wat tijd. Mocht je daarna nog klachten houden, inderdaad even langs een arts. Maar vooralsnog zou ik zeggen, een beetje geduld! Succes ermee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens naar een osteopaat, die kijkt naar het totale lichaam, manuele therapie kijkt alleen naar de botten. Een slechte houding komt vaak voort uit spanning in een orgaan. De houding moet een bron hebben zoals zeer oude ontstekingen.