Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb vrijdag een watervergiftiging opgelopen bij het nemen van XTC. Kan ik daar nog steeds last van hebben?

Ik voel me namelijk nog steeds heel erg wazig.

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoe krijg je het voor elkaar! Een watervergifitiging komt niet vaak voor, maar is zeker niet ongevaarlijk, en je kunt er nog zeker een week last van hebben. Ik neem aan dat je behandeld bent door een arts. Wat heeft deze verder gezegd? Neem anders alsnog weer even contact op. Sterkte ermee.

Ja dat kan. Ga meteen naar een arts voor controle. Drink je grote hoeveelheden water onder invloed van XTC dan kun je een watervergiftiging krijgen. XTC houdt namelijk water vast. Het zorgt ervoor dat de nieren minder water uitscheiden. Bij gebruik van XTC moet je water drinken om oververhitting te voorkomen, maar niet teveel. Als je heel veel water drinkt neemt het volume van het bloed toe en daalt de concentratie van zout in het bloed. Dit heeft als gevolg dat water uit het bloed de hersencellen instroomt. De hersencellen kunnen dan opzwellen. Je hebt dan hersenoedeem. Hersenoedeem kan leiden tot verhoogde druk in de schedel, infarcten en zelfs tot de dood! Dus raadpleeg een arts!

Bronnen:
http://www.jellinek.nl/informatie_en_advie...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100