Ik heb vrijdag een watervergiftiging opgelopen bij het nemen van XTC. Kan ik daar nog steeds last van hebben?

Ik voel me namelijk nog steeds heel erg wazig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeur niet als je aan die troep zit

Antwoorden (2)

Hoe krijg je het voor elkaar!
Een watervergifitiging komt niet vaak voor, maar is zeker niet ongevaarlijk, en je kunt er nog zeker een week last van hebben.
Ik neem aan dat je behandeld bent door een arts.
Wat heeft deze verder gezegd?
Neem anders alsnog weer even contact op.
Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik weet het. Heb inderdaad wat dingen opgezocht op internet en het is niet echt oké.. Ik ben een paar keer ook weg gevallen. Het is dus niet niks. Vandaag heb ik een paar keer het idee gehad dat ik hetzelfde voelde als toen. Nog geen contact gehad met arts. Wel even doen dus?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dat wel even doen inderdaad.
Stel dat je medische hulp nodig hebt, dan krijg je die tenminste ook.
Zo niet, dan weten ze misschien wat je tegen dit gevoel kunt doen. Mijn nuchtere verstand zegt wat zouts eten, maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben!
Ik zou dus het zekere voor het onzekere nemen en advies vragen aan iemand die er verstand van heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, ik ga morgen wel even langs de dokter. Inderdaad wel verstandig even na te vragen! Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beterschap ermee!
Wel een rottige kater, van een avondje lol ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets zouts? Zoals wat dan? Zoute dropjes of wat dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, inderdaad. Maar heb er zaterdag, zondag en maandag geen last van gehad. Daarom mijn vraag; kan ik er nu opeens weer last van hebben!?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij iets zouts zou ik meer denken aan chips en andere zoutjes, zoals van die 'knaagsticks' (ik weet niet hoe ze heten maar ik vind ze in ieder geval hartstikke goor :S)
Ja dat kan. Ga meteen naar een arts voor controle.
Drink je grote hoeveelheden water onder invloed van XTC dan kun je een watervergiftiging krijgen. XTC houdt namelijk water vast. Het zorgt ervoor dat de nieren minder water uitscheiden. Bij gebruik van XTC moet je water drinken om oververhitting te voorkomen, maar niet teveel.

Als je heel veel water drinkt neemt het volume van het bloed toe en daalt de concentratie van zout in het bloed. Dit heeft als gevolg dat water uit het bloed de hersencellen instroomt. De hersencellen kunnen dan opzwellen. Je hebt dan hersenoedeem. Hersenoedeem kan leiden tot verhoogde druk in de schedel, infarcten en zelfs tot de dood! Dus raadpleeg een arts!