welke weg moet ik bewandelen voor een speciaal matras vergoed te krijgen?

via de sociale dienst al keer gevraagd voor vergoeding uit aanvullende verzekering voor een speciaal matras voor mijn rug en nek, moest ik langs een ggd arts die zei dat het niet nodig was.nu ben ik afgelopen week weer bij mijn pijnspecialist geweest en die vond het een erg goed idee wel een goed matras voor te schrijven, nadat ik verteld had dat ik veel minder rugpijn heb nadat ik geslapen had op het matras van mijn vriendin(speciaal matras)en ik heb in het verleden 3 ongelukken gehad en veel chronische pijnklachten nek beschadiging verbrijzelde elleboog gehad en gebroken schouder andere schouder vaak slijmbeurs ontstekingen, afgelopen half jaar van ibuprofen uitgekomen bij morfinepleisters dus alle pijnvermindering zou welkom zijn.mijn arts wilt erg graag meehelpen, ik moest gegevens verzamelen zodat hij het voorstel kon schrijven.nu heb ik het matras gevonden wat mijn vriendin ook heeft, maar nu?want ik lees ergotherapeut , weet niet welke stappen handig zijn om snel wat voor elkaar te krijgen, ik word over 2,5 week geopereerd aan me neus en in december of januari een maagverkleining, goed slapen zou dus wel gewenst zijn.iemand een idee waar ik aan moet kloppen?vgz?wmo?
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zelfs bij de gemeente weten ze niet of het onder wmo valt of bijz bijstand. en via stichting MEE ook niet een eenduidend antwoord gekregen
het word dus gewoon 2 aanvragen indienen en hopelijk komt hetergens terecht..want schijnbaar werkt wmo ook niet meer met contactpersonen.
puntje bij paaltje word je dus weer nergens goed geholpen..en bedankt gemeente breda

Antwoorden (3)

Je moet beginnen bij je eigen verzekering. Vergoedt die het niet, of maar gedeeltelijk, dan kun je de Speciale bijstanduitkering van Gemeente proberen, via de Soc dienst.
Dat is inkomensafhankelijk en met alle bezuinigingen ook niet gegarandeerd.
11 jaar geleden
vraag een verklaring van de arts en ga hiermee naar het WMO loket van je gemeente, daar doe je de aanvraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het niet vergoed wordt is er natuurlijk altijd een mogelijkheid om het matras gewoon zelf te kopen.
Je gezondheid is dat wel waard, al kan ik natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou nee geen geld voor, ik zit zelfs bij de voedselbank, ik moet het van 180 eur per maand doen, eten kleding enz.dat is zoiezo al een ramp laat staan als er maar iets uit gegeven moet worden aan wat extra's.en een matras van 1100 euro daar kan ik dan dus 3/4 jaar van eten..je kan wel om je lichaam geven maar als je geen geld hebt kom je tegnewoordig in nederland ook steeds minder ver.het verschil tussen rijk en arm word steeds groter.dus nee erg doordacht is je antwoord dan ook niet.