Ja, gelukkig heeft de huid een erg goed herstellend vermogen. Maar na een 2e graads brandwond kun/mag je niet verwachten dat de huid even gaaf (netjes) wordt zoals deze voorheen was. Bij 2e graads brandwonden is de huid zo erg verbrand dat de gehele opperhuid dood is (vaak ook een stuk van lederhuid) en er blaren zijn ontstaan, dit vocht zit tussen de opperhuid en lederhuid. Deze huid gaat op den duur loslaten en er zal onder de dode huid, nieuwe huid gaan groeien. Meestal houd je hier littekens aan overhouden.
Kijk uit dat je geen wondinfectie oploopt, dan ben je verder van huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, alle huidlagen herstellen zich weer, maar niet zo mooi dat het onzichtbaar wordt. Diepe 2e graadsverbrandingen leiden makkelijk tot lidtekens.