Een gebroken hart, evenals verliefd zijn en boos zijn, kan de bloedsomloop helemaal ontregelen voor even, vlinders in de buik en afwezig zijn in het lichaam, niet kunnen concentreren… Kortom elke emotie kan je ziek maken, ziek laten voelen… Als je schrikt dan wordt je bleek, dwz dat het bloed van de huid weggehaald wordt en naar andere delen gedirigeerd wordt… Ben je boos dan loop je rood aan van woede, ook weer vanwege andere bloedbanen, laat staan de chemische stoffen die dat veroorzaken, de adrenaline…
Alles wat een heftige emotie triggert in jou is dus mogelijk een reden om ziek kunnen worden… En die emotie komt dan weer uit ergens anders vandaan, de oorzaak ligt vaak in een zeer sterke voorkeur of een zeer sterke afkeur… Als je leven ervan af hangt zeg maar, dan is er sprake van een heftige emotie en dus is het systeem in de war… Het belangrijkste wat er moet gebeuren is de emotie, die moet een kans krijgen in je lichaam en die moet even woeden, als een storm door je lichaam… En als die woedt dan leeft elke cel in dienst van die emotie en kun je je ziek voelen, helemaal in bezit genomen door de emotie… Zolang als die woedt, dendert het door het lichaam en als die gaat liggen komt er weer rust… Velen vinden dit al een reden om in te grijpen en niet te voelen, door een pilletje te nemen, een verdovingspilletje… Dan hoef je niet te voelen, maar of dat goed is, daar ga ik niet over, ik denk dat als je alles mag voelen het een verrijking is van je leven positief of negatief… En als de emotie voorbij is komt er weer rust in het lichaam en kan de rede weer normaal zijn werk doen, tijdens de emotie is er geen rede, dan is er emotie… Overgeven kan optreden, als het niet te verteren is wat er gebeurt… Als je iets op je lever hebt, kan dat een teken zijn van assertiviteits-strijd in jouw…
Je kunt echt ziek worden van een emotie, zolang als het duurt, daarna is het weer weg… Alles komt en gaat, vanzelf… Zoals altijd…

.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Drank en frikandellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alle oorzaken van zuurstof tekort

alle oorzaken die invloed hebben op je bloeddruk liggen in

#erfelijke eigenschappen
#psychische oorzaken (emoties als stress)
#je voeding (zout, medicatie, verslavende middelen)
#lichamelijke factoren (ongezonde voeding, bloedverlies, mate van beweging)

het is natuurlijk niet te doen om hier alle voorbeelden en mogelijkheden op te noemen. natuurlijk kan een combinatie hiervan ook mogelijk zijn.

lichamelijke oorzaken kunnen aangeboren zijn maar ook door jezelf te beinvloeden maar de oorzaak kan ook liggen in de psyche waardoor het zich lichamelijk uit.