Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Is mijn oor ontstoken?

Ik heb een tijd geleden 3e gaatje laten piercen maar nu is mijn oor dik en hard rood en doet flink pijn, wat kan ik doen? Hem eruit halen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je het gaatje wil behouden moet je de oorbel er voorzichtig uit halen. Je oor en oorbel goed ontsmetten met alcohol en je oorbel eigenlijk direct weer indoen. Doe je dat niet dan groeit je gaatje soms in een nacht al dicht.

Er is een kans dat je oor slecht reageert op de oorbel/piercing, dat is vaak het geval als deze niet van zilver is. Dan is de enige oplossing hem er lang genoeg uit te doen en daarna niet te lang weer in doen. Als je het gaatje wilt behouden zou je iets van zilver kunnen kopen en het snel omwisselen. Als dit niet het geval is, zou het inderdaad ontstoken kunnen zijn door bijvoorbeeld slechte hygiëne. Daar kon je niet zoveel aan doen, wat je dan kan doen is het goed ontsmetten. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100