Is mijn oor ontstoken?

Ik heb een tijd geleden 3e gaatje laten piercen maar nu is mijn oor dik en hard rood en doet flink pijn, wat kan ik doen? Hem eruit halen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Is vurig dus ontstoken en doet pijn. Hoe langer je wacht hoe erger het wordt en ook veel meer pijn. Zit pus in dat er uit moet, straks nog veel meer moet er ook uit. Als je het niet open maakt / schoonmaakt wordt het alleen maar erger.
Bel huisarts en vraag of je langs mag komen, zo niet hoe je het precies zelf moet schoonmaken.
Moet absoluut schoongemaakt/ontsmet worden.
Bel huisarts of je dit zelf kunt/moet doen of beter even langsgaan.
Ritsuka
3 jaar geleden
Precies, huisarts bellen

Antwoorden (2)

Als je het gaatje wil behouden moet je de oorbel er voorzichtig uit halen. Je oor en oorbel goed ontsmetten met alcohol en je oorbel eigenlijk direct weer indoen. Doe je dat niet dan groeit je gaatje soms in een nacht al dicht.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Er is een kans dat je oor slecht reageert op de oorbel/piercing, dat is vaak het geval als deze niet van zilver is. Dan is de enige oplossing hem er lang genoeg uit te doen en daarna niet te lang weer in doen. Als je het gaatje wilt behouden zou je iets van zilver kunnen kopen en het snel omwisselen. Als dit niet het geval is, zou het inderdaad ontstoken kunnen zijn door bijvoorbeeld slechte hygiëne. Daar kon je niet zoveel aan doen, wat je dan kan doen is het goed ontsmetten. Succes!