Kleine, diepe wond, hoe the behandelen.

Vanmiddag heel hard een hockey stick op mn scheenbeen gekregen, war door er een wond op man scheenbeen is ontstaan. Hij is niet heel groot (2cm) Maar wel erg Diep. Ik hen het gel ink strak verbonden want het bloede flink. Her bloede is nu na 4 uur echter nog steeds niet gestopt. Het is niet veel meer wat er uit komt. Maar als er een plijster opzit, lekt het binnen 10min over mijn been. Het wondje staat een klein beetje open daardoor blijft het bloeden. Wat kan ik nu het beste doen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Man = mijn en gel ink = gelijk. Typen op een ipad blijft moeilijk :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
huisarts bellen. Als je dat nog niet gedaan hebt...

Het beste antwoord

Huisarts bellen en je verhaal vertellen. Wellicht wordt je doorgestuurd naar een huisartsenpost of Eerste hulp bij een ziekenhuis. Niet te lang wachten hoor! Beterschap!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je kan ook met leukoplast een zwaluwstaartje zelf maken- waarschijnlijk kan de huisarts zo dicht op het bot toch niet echt hechten. Als de wond wat groter is, meer zwaluwstaartjes naast elkaar maken. Je kan een rolletje gebruiken, en als je dat niet hebt de zijkant vant van een grote pleister gebruiken.
Wel de wondranden goed tegen elkaar aandrukken voordat je de pleister vastplakt.
Het lukt niet om aan afbeelding mee te sturen, maar google zelf even op ' zwaluwstaartje zelf maken' en dan vind je afbeeldingen en beschrijveingen,
Succes en knutsel ze!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom zou het niet mogelijk zijn om te hechten dicht op het bot? Een gat in het hoofd werd bij ons altijd zonder enig probleem gehecht en zoiets zit heel dicht op het bot.
Ik zou het even laten hechten op de huisartsenpost, dan krijg je ook niet zo snel een heel dik litteken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laten hechten op huisartsenpost als je eigen zwaluwstaartje niet lukt, bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met wonden die blijven bloeden moet je niet zelf gaan knutselen. En de term knutselen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gilles: het woord knutselen slaat op het zwaluwstaartje zelf maken. Ik heb het zelf verschillende keren gedaan en ik heb er geen beter woord voor.