mijn vrouw is al jaren duizelig, de artsen dachten aan BPPD, gaat dit nog over?

Benigne Paroxismale Positie Duizeligheid (BPPD), wie heeft er ervaring met deze duizeligheid? of weet er veel vanaf, hoe verlopen de aanvallen, mijn vrouw is al 6 jaar continue duizelig, en heeft nu 2 draaiduizeligheid aanvallen gehad, hoe hiermee om te gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn man is ook een hele tijd (vele maanden) heel duizelig geweest, waarbij ze eerst aan meniere oid. dachten. Uiteindelijk bleek het slaapapneu te zijn –iets heel anders dus. De kans dat je vrouw dat toevallig ook heeft is natuurlijk niet zo groot, maar je weet nooit, dus ik meld het maar even.

Het beste antwoord

Ik heb geen ervaring en wist er tot sinds kort ook nauwelijks iets van af. Maar ik kan je wel helpen aan een prima link.

Een week of 3 geleden, publiceerde Elsevier een uitstekend en goed leesbaar artikel over BPPD, en je kunt er een PDF van downloaden. Als je dat gelezen hebt, ben je goed op de hoogte van het verschijnsel BPPD en zul je ook zien, dat BPPD vaak heel simpel te verhelpen is.

Een fysiotherapeut kan bij je vrouw een duizeligheid opwekken, en dan met een bepaalde beweging zorgen dat het oorgruis op een andere plaats terecht komt, zodat het niet meer zorgt voor duizeligheid. Alleen het opwekken van die duizeligheid is even vervelend, maar dat duurt maar kort. De meeste mensen zijn er dan in één keer vanaf; anderen moeten na verloop van tijd nog een keer terugkomen.

Dit is de link naar het artikel:
http://www.duizeligheidscentrum.nl/fileadmin/documenten/www.duizeligheidscentrum.nl/Elsevier-duizeligheidscentrum.pdf

en de link komt van deze site:
http://www.duizeligheidscentrum.nl/home/nieuws.html

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb hetzelfde, maar ken deze term totaal niet. Gelukkig zijn het bij mij alleen aanvallen en geen voortdurende duizeligheid, maar die komt zeker voor. In mijn geval echter gaat het om de ziekte van Meniere.

Is ze er al mee naar de KNO-arts geweest ? Want dat is eigenlijk de enige die een goede diagnose en prognose kan stellen.