Kan een lintworm vanzelf uit je lichaam verdwijnen?

Plotseling leek mijn lintworm helemaal verdwenen. Ik had geen last meer van stukjes lintworm in ondergoed, en uitwerpselen, en ook was de diaree plotseling voorbij. Zou het kunnen dat de lintworm uit zichzelf mijn lichaam heeft verlaten? Of is dit onmogelijk, en moet ik nog even langs de dokter? Bedankt, Anna Bergen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K
MissBiggie
11 jaar geleden
Hoe weet je zo zeker dat het überhaupt een lintworm is geweest?? Was je al bij de huisarts geweest??
Rieneke1
11 jaar geleden
ga sowieso langs je huisarts.
besmetting met vosse- of hondenlintworm is zeldzaam, maar niet onmogelijk.
bespaar jezelf latere complicaties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de snelle reacties! Zal zsm de huisarts bellen. Toen ik -de lintworm- ontdekte, heb ik op internet gezocht wat de rare wormpjes in mijn ondergoed konden zijn. Zelf heb ik de conclusie getrokken dat het om een lintworm zou gaan. Ik was toen 6 weken op vakantie, en wilde de huisarts inschakelen wanneer ik terug was. Maar toen leek het al verdwenen te zijn. Nogmaals, hartelijk bedankt!

Antwoorden (1)

Nee, dat is niet mogelijk. Zonder behandeling kan de worm niet geheel verdwijnen. Zelfs wanneer je een heel lang lint van enkele meters kwijt bent is toch de kop nog achtergebleven. En die groeit weer aan tot een lint. Dus je moet wel contact opnemen met je huisarts voor een medicijn.
Amadea