Wat voor aandoening heb ik?

Ik heb sinds 4 dagen een jeukend bultje op mijn been. Ik dacht eerst dat het een steenpuist was, maar sinds vanmorgen heb ik nu ook allemaal bloeduitstortingen er om heen. Ik heb wel gekrabd, maar dat heeft nog nooit geresulteerd in deze vlekken.
Ik heb gezocht op Google maar kan niet vinden wat het is en voor ik halsoverkop naar de huisarts ren, kan iemand misschien identificeren wat ik heb?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
12.1K
bamibal
4 jaar geleden
Misschien irritatie van de eikenprocessierups?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bel de huisarts.

Antwoorden (1)

Je hebt inderdaad een bultje.
Het kan heel goed een insectenbeet zijn, bijvoorbeeld van een mug.
Houd dit bultje (echt alleen het bultje) een tijd goed in de gaten.
Kijk of het niet groter wordt, gaat ontsteken of dat er een kring rond het bultje ontstaat.
Indien dit wel gebeurt, ga dan langs de huisarts.

De vlekjes lijken op petechien.
Indien je krabt, kunnen deze kleine bloedinkjes ontstaan. Ze zijn dan totaal onschuldig.
Houd de vlekjes ook in de gaten.
Blijven ze lokaal aanwezig rond het bultje en voel je je verder goed, dan hoef je niks te doen.
Breiden ze uit of ga je je beroerd voelen, ga naar de huisarts.

Kortom, voor nu ziet het onschuldig uit: een jeukend bultje met kleine petechien door het krabben. Houd het voor de zekerheid in de gaten.

Succes.

http://www.e-gezondheid.be/rode-puntjes-op-huid-petechien-of-kersenwratjes/actueel/329