Wat is een rode en jeukende uitslag rond je anus?

Het is fel rood, wordt iedereen zeer vochtig (lymfevocht) en jeukt hevig. Wat is dit en hoe kan het bestreden worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

Misschien is het een parasiet die eitjes legt rond de anus. Ik zou het goed schoonhouden, maar belangrijker nog, dat je als een speer naar de huisarts gaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
danku!

Andere antwoorden (4)

Het eerste wat in mij opkomt is dat je last hebt van een uitwendige aambei.
Aambeien zalf ophalen bij de drogist moet de jeuk en overlast verhelpen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb nog een site gevonden met extra info, beterschap gewenst!

http://www.huidinfo.nl/anale%20jeuk.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker even naar de huisarts gaan.
niet zo maar wat bij de drogisterij kopen

nog beterschap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de dokter!

Verder heb je misschien wat aan deze info:

"Problemen of aandoeningen in de anale regio komen vaak voor. Veel genoemde klachten hierbij zijn:

•pijn in de anus;
•bloedverlies bij of op de ontlasting;
•slijmverlies bij de ontlasting;
•jeuk in of rond de anus;
•wratten rondom of in de anus;
•afscheiding uit openingen rond de anus;

Deze klachten berusten in de meeste gevallen op onschuldige problemen zoals aambeien, scheurtjes van de anale huid, anale fistels of wratjes. Vaak zijn deze aandoeningen eenvoudig te verhelpen.
Ook een aantal andere oorzaken kan echter tot deze klachten leiden. Het is dan ook verstandig om bij het bestaan van één of meer van deze klachten te onderzoeken wat daarvan de oorzaak is, zodat de juiste behandeling kan worden ingesteld.
De meest voorkomende oorzaken van anale klachten zijn aambeien, fissuren, fistels en wratten."

Zie voor meer uitleg:
http://www.npbczorg.nl/nl/aandoeningen/anale_klachten

Succes en beterschap.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan ook exzeem zijn, proberen met dun in te smeren met cortisone-zalf (op voorschrift) gedurende 8 à 10 dagen.