Hoe kom ik het snelste van mijn (neus) verkoudheid af?

Ik ben nu al bijna 3 weken verkouden en heb er nu wel een beetje genoeg van. Want ik slaap slecht omdat mijn neus helemaal dicht zit. Neusspray is ook geen optie want die heb ik al een week gebruikt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (6)

Stomen met tea tree oil zou kunnen helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echinaforce om je weerstand te verhogen ook een ui op je slaapkamer onder je bed of op je nachtkastje wel doorgesneden helpt bij verstopte neus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht het idd gewone neusverkoudheid zijn dan hebben de andere antwoorden gelijk.
Wanneer je vind dat het te lang duurt kan het ook een allergie zijn zoals hooikoorts. De eerste klanten hebben zich al weer gemeld namelijk. Ga dan even naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je ook al eens aan een allergie gedacht ?
Sinds een paar weken heb ik ook mijn neus dicht,dacht voorgaande jaren dat ik steeds zolang verkouden was.
Nu sinds vorig jaar weet ik dat het een allergie is voor de opkomende blaadjes van de bomen,dan komt stofje vrij.en nu met het mooie weer al zeker.
Ik gebruik nu "flixonaseneusspray"gaat stuk beter,van de huisarts,ga eens met je huisarts spreken,misschien ziet hij hier ook wat in.
De flixonase helpt bij kleine ontstekingen en zorgen dat je neusslijmvlies niet overreageren.
succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er vanuitgaande dat het een verkoudheid is: stomen met kamille! Is verkrijgbaar bij de natuurwinkel. In een bakje oc teiltje met kokend water, een paar eetlepels kamille er in, handdoekje over het hoofd en stomen maar. Wat wc papier of zakdoekjes ernaast, want het gaat lopen...
Er zijn ook speciale tuitjes, maar voor de ene keer gaat het zo ook.

En let eens op of je wel voldoende slaap krijgt als het zo lang blijft hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou je neusholtes eens met een zoutwateroplossing kunnen spoelen. Dat kun je zelf maken (een theelepel zout in een kopje water), maar de (betere) drogist verkoopt ook Physiomer, een spray die het water met kracht je neus inspuit. Niet goedkoop maar het werkt goed en kan onbeperkt worden gebruikt.
Plaatje bij antwoord