Hoe kan het dat ik last krijg van mij onderrug tijdens een hogetrap ( Highkick) ?

Ik krijg tijdens mijn kickbox trainingen heel veel last van mijn onderrug tijdens een hogetrap oefening. Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik ben niet bepaald lenig . Maar de meeste/allen die ik ken die ook niet lenig zijn krijgen geen last van hun rug tijdens deze zelfde trap oefening?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat iedereen nu eenmaal verschillend is. Je mag je nooit vergelijken met anderen. De pijn ontstaat meestal door overbelasting of een verkeerde beweging. Langdurig een bepaalde beweging doen die 'jouw' rug niet aankan veroorzaakt ook pijn. Er zijn wel oefeningen die je rug kunnen versterken. Vraag daarvoor raad aan een fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet wat je precies doet bij het uitvoeren van je High kick.

Span jij je buikspieren aan, draai jij je voet in (je been waarop je staat). Draai je deze voldoende in?

Leun je teveel achterover?

Misschien dat je sensei eens kan opletten wat je precies "verkeerd" doet.

Een Highkick zou geen pijn moeten doen.

Heb jij het alleen bij een linkse of een rechtse trap.
Zijn allemaal aspecten die meewerken.

Nogmaals vraag eens aan je sensei of hij extra aandacht hieraan wil besteden. En kijk ook of je techniek tijdens het trappen goed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je spant je spieren verkeerd aan.