Waarom hebben zoveel mensen van nature een onregelmatig gebit?

Het valt me steeds meer op, dat er maar heel weinig mensen zijn die van nature een regelmatig gebit hebben. Bijna iedereen heeft wel een of meerdere scheve tanden of hebben tanden moeten laten verwijderen i.v.m. ruimtegebrek e.d.
Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
2.4K

Antwoorden (8)

Omdat in de natuur niks perfect is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat niemand perfect is. Alles aan een lichaam is onregelmatig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je dat van je ouders/voorouders erft. Mijn ouders hadden beiden een mooi regelmatig gebit en wij als kinderen hebben dat ook allemaal op een zus na, maar zij heeft veel en langdurig op haar duim gezogen en heeft doordaar de tanden naar voren staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de natuur niet regelmaat heeft, het is dus een natuurlijk gebit. Als je gebit altijd kaarsrecht was, had je geen beugels en orthodontisten e.d. nodig. Daarnaast is ons westerse cultuur misschien wat gericht op perfectie en moeten we voor de mode een kaarsrecht gebit hebben, liefst nog super wit.. Maar dat is juist onnatuurlijk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen het gebit, maar alles aan een mens is van nature onregelmatig.
Dat hoort zo.
Ik begrijp ook niet de trend van de laatste jaren, de beugelmode, om gebitten maar snel allemaal recht te willen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk ook dat dit komt door tandvlees ontstekingen. Dit komt ook steeds vaker voor en drukt je tanden ook scheef.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een kleine kaak hebben de tanden en de kiezen minder ruimte bij een grote kaak teveel. Ik denk dat dit vroeger ook wel zo was maar dat het minder opviel omdat orthodontie veel minder in was. Tegenwoordig heeft iedereen het en als je het niet heb gehad ben je een uitzondering. Maar dat niets in de natuur perfect is klopt niet. kijk eens naar hoe het universum functioneert. Wat klopt er niet aan? het draait nog steeds perfect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft onder andere te maken met de hoeveelheid ruimte die een boven en onderkaak heeft om de tanden kwijt te kunnen. Bij kleine kaken verdringen de tanden elkaar. Dat is de rede dat er ooit tanden getrokken worden in een volwassen gebit, om ruimte te maken zodat de tanden met wat hulp weer op een rijtje komen. Het lijkt bij een schoonheidsideaal te horen. Zelf ben ik in bezit van een gebit zoals de vraagsteller vraagt. Ik kan er goed mee eten en mensen zijn eraan gewend