Waarom is tandsteen verwijderen zo duur?

Was vandaag bij de tandarts en kreeg de rekening (die toch altijd al hoog is), maar simpel krabbelen met een putig ding, ongeveer 30 seconden kost bija 25 euro! waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
3K
Kimath
13 jaar geleden
ik wou dat ze bij mij zo snel klaar waren..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helaas was dat niet de hele behandeling hoor. Zijn een half uur bezig geweest!

Antwoorden (5)

Je tandarts heeft een afspraak gepland om je te behandelen. Hiervoor heeft hij een behandel tijd ingepland en die moet je betalen. Daarnaast staan er voor tandartsen tarieven vast waar hij zich aan heeft te houden. En 30 seconden lijkt me erg weinig zal heus wel iets meer geweest zijn
13 jaar geleden
Voor mond en tandverzorging kun je beter naar een mondhygieniste gaan. Als er gaatjes zijn stuurt ze je door naar de tandarts. Maar € 25.00 ben je zo kwijt hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een standaard tarief in de tarieven lijst en bovendien hebben tandartsen lang naar de tandartsschool moeten gaan, hebben ze praktijkruimte, een of meer assistenten, apparatuur etc.
Heb je wel eens een band laten plakken bij de fietsenmaker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wordt altijd een beetje moe van vragen waarom bepaalde diensten zo duur zijn. Bij de dierenarts hoor ik het ook veelvuldig.
Voor jou lijkt het niet lang en niet veel werk. Maar er is tijd gereserveerd. In die tijd werkt minimaal 1 tandarts en 1 assistente die betaald moeten worden. Allebei deze mensen hebben een (dure en lange) opleiding gevolgd. Wellicht is er nog een receptioniste, een schoonmaakster etc. Terwijl jij daar bent, moet het pand gehuurd, wordt er energie verbruikt, water verbruikt, staan er verschillende apparaten aan. Wat denk je dat die tandheelkundige apparaten kosten? Vaak kosten die zo'n tienduizenden euro's per stuk. Dan lig je nog in een stoel die al duizenden euro's kost, in een ruimte vol met spullen etc etc. Tel al die kosten bij elkaar op en je komt op een enorm bedrag. Dit moet ergens van betaald worden. En dat is nadat er nog belasting e.d. af gaat. Hiervoor heeft de tandarts een standaard tarief berekend. In jouw geval 25 euro, wat mij helemaal niet veel lijkt.
Als je weer iets heel duur vindt, kijk dan eerst eens kritisch naar wat deze prijs tot stand heeft gebracht en wie er allemaal hun brood mee moeten verdienen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet goedkoop, maar als je weet dat tandsteen verwijderen 2 keer per jaar MOET gebeuren, is het altijd nog goedkoper dan de gevolgen. Want zoals je waarschijnlijk weet is plak en dergelijke de boosdoener van veel problemen rondom het gebit.