Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Komt mijn verstandskies door?

Ik heb sinds vanmorgen / vannacht heel erg last van kiespijn rechtsachter wat doortrekt naar mijn hoofd enz. Koud drinken doet ook echt zeer. Ik heb al gekeken maar zit geen gaatje in me kies of wat dan ook.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
970

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het zou heel goed kunnen dat je verstandskies doorkomt alleen heeft dat niks te maken met pijn bij koud drinken enz. Het is onmogelijk om zelf te zien of je een gaatje in je kies hebt daarom raad ik je aan om een afspraak met je tandarts te maken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan zeker. De kies kan tegen een andere kies aanduwen wat voor pijn en irritatie kan zorgen. Wel knap dat je bij jezelf kan zien of je gaatjes hebt ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pijn en gevoeligheid achter in de mond kunnen worden veroorzaakt door een doorbrekende verstandskies. Het tandvlees kan erg veel pijn doen als de kies maar gedeeltelijk verschijnt of scheef groeit.

Een scherpe pijn die optreedt bij bijten of het consumeren van hete, koude of zoete etenswaren of dranken kan een symptoom zijn van het eerste stadium van een gaatje. Een beschadigde tand, terugtrekkend tandvlees of een voortschrijdende aandoening aan het tandvlees kunnen ook kiespijn veroorzaken.

Kijk voor meer informatie over oorzaken en behandeling van kiespijn op: http://www.kiesbeter.nl/ziekte-en-gezondheid/artikelen/ziekte-of-klacht/kiespijn/default.aspx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding