Mijn kaak knakt enorm wat doe ik hieraan?

Ik heb sinds ik beugels had last van knakkende kaken. ik had beugels voor mijn kaak recht te Zetten. Weet niet of het daarmee te maken kan hebben.. in iedergeval mijn plaatjes beugel is nu eruit. Een paar maanden en het word steeds erger. Met mijn plaatjes beugel was het ook wel erg. En het is vooral als ik mijn mond open doe. Dat is het hem eigenlijk... als ik lang open heb gehad en dan weer open doe is er niets. Maar als ik mijn mond een lange tijd dicht heb gehad knakt hij als ik mijn mond open doe.. nogal luidruchtig. Mensen kijken mij bij het eten raar aan..

wat zou dit zijn? Ik merk dat ik vaak op mijn kiezen kauw bij stress enzo. En dan is het het ergst. Het knakken opzich doet maar een beetje pijn. Maar op den duur krijg ik er wel last van..

Iemand die het weet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
1.4K

Antwoorden (1)

Ga naar een kaakspecialist. Waarschijnlijk worden er foto's/scans gemaakt om afwijkingen te kunnen vaststellen. Een fysiotherapeut die gespecialiseerd is in kaakproblemen heeft misschien tips. Ook een osteopaat of een chiropracter hebben wellicht een behandelwijze.