Is het normaal dat je je tong bijna niet uit je mond kunt halen na het verwijderen van een verstandskies??

Ik heb vorige weer dinsdag vier verstandskiezen en twee extra tanden uit mijn tandvlees laten verwijderen. Nou is het zo dat ik mijn tong niet meer dan twee centimeter uit m'n smoel krijg. Heeft iemand hetzelfde gehad of weet iemand er meer over dan zou ik dat graag willen weten! :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt mij bekend voor. Kaak is moeilijk open te krijgen en tong kan nauwelijks uitgestoken worden. Het is in jouw geval al wel 10 dagen geleden, dus ik zou even informeren of het niet wat lang duurt.
Pieter2011
12 jaar geleden
Kan allemaal weken duren. Lees dit maar eens:
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=1&p=86837
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit je smoel?
burgos
12 jaar geleden
Goh zeg ,wat flink en dat allemaal
te gelijk.
Had ik nooit gedurft.

Antwoorden (3)

Dat komt misschien omdat alles in je mond een beetje geiriteerd is door de ingreep.
Over een tijdje krijg je hem wel weer uit je smoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja joh dat is normaal, je hele mond
is ontzet.
T,is me nog al niet niks zo veel
tanden en kiezen in 1x.
Als alles een beetje geslonken is dan
gaat alles weer goed.
Sterkte.
12 jaar geleden
Alles is nog wat gezwollen hé, en behoorlijk geïrriteerd. Waarschijnlijk kun je ook je mond niet helemaal openkrijgen. Is allemaal normaal.

Maar als je tong ook doof aanvoelt, kan het zijn dat er een zenuw een tik heeft gehad. Dat herstelt vrijwel altijd weer, maar kan best lang duren.