Hoe kan ik mijn honger / trek stillen?

Aankomende donderdag heb ik een kijkoperatie in het ziekenhuis. Hierdoor mag ik vanaf woensdag 12.00 niks meer eten behalve bouillon, wat natuurlijk niet echt vult.

Heeft iemand tips om de trek tegen te gaan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Erna55
6 jaar geleden
Lees nog even goed de instructie, waarschijnlijk mag je vanaf woensdag 12 uur 'snachts, niets meer eten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Afleiding zoeken.
En vooral niet denken dat je niet mag eten, want dan krijg je juist trek.
Zoiets als denk niet aan een roze olifant.
En waar denk je dan aan? Bouillon kan je het beste met een kleine lepel eten. Dan duurt het het langste en lijkt het alsof je meer gegeten hebt.
fremar
6 jaar geleden
Ik denk dat Erna gelijk heeft:van af middernacht.
Ritsuka
6 jaar geleden
Bel ze even en vraag het na, ik gok ook middernacht
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb zojuist de brief doorgenomen.
Er staat als kopje: "Als het onderzoek voor 13:00 plaatsvind" Vervolgens een dikke gedrukte regel één dag voor het onderzoek. Opvolgend met een alinea startend met "Vanaf 12.00 uur mag u niet meer eten en alleen nog maar heldere vloeistoffen drinken." Bedankt Vics!
Ik zout dit in mijn achterhoofd houden.

Antwoorden (1)

Ik heb jaarlijks een maag- en darmonderzoek waarvoor ik langer dan een hele dag niet mag eten. Je wordt inderdaad wat slapjes, maar veel drinken helpt echt wel tegen de trek. Zeker als je ook kunt afwisselen, hartig en zoet (bouillon en gezoete thee), is het niet zo erg.
Ik kan uit je vraag niet opmaken wat voor onderzoek het is, maar in de regel kun je daarna gewoon eten en dan is een simpele boterham met het vliesdunne beleg wat je krijgt in het ziekenhuis opeens een traktatie.