Mag je als advocaat acrylnagels (nepnagels) hebben ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
tinus1969
6 jaar geleden
Waarom niet?
Amadea
6 jaar geleden
Omdat het niet past bij iemand die een universitaire studie voltooid heeft. (Waarbij ik dan denk aan die lange geverfde uitsteeksels die sommigen hebben...).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zolang Inez Weski met haar opvallende make up en zwarte haren welkom is in de rechtszaal, zullen acrylnagels geen reden zijn je niet toe te laten, als jij je er prettig bij voelt, moet je het gewoon doen.
Amadea
6 jaar geleden
Die heeft alleen zwart omlijnde ogen, maar wel gewone nagels: http://www.lindanieuws.nl/wp-content/uploads/2014/10/hh-6820925.jpg
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je zal absoluut gelijk hebben, ik heb Inez al een tijd niet gezien. Wat ik hiermee wilde zeggen is, dat je wat uiterlijk betreft jezelf mag zijn, er zijn geen regels wat dat betreft voor een advocaat, je moet het als advocaat hebben van je kwaliteiten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inderdaad Crea, er zijn binnen de rechterlijke macht geen speciale kledingregels, er zijn natuurlijk wel grenzen en veiligheidsvoorschriften.
De kwaliteit van het taalgebruik is cruciaal. Die ene buitengewone uitzonderlijke zin kunnen vinden waarin de intenties en de rechtsvinding in één keer duidelijk worden.
Pas als een advocaat zulk origineel taalgebruik beheerst kan men zich een originele verschijning veroorloven, zoals die van Mr.Inez Natali Weski. Een advocaat zich dient af te vragen of hij het zich kan veroorloven om te verschijnen in een afwijkende verschijning omdat hij zich daar prettig bij voelt. Het gaat om de cliënt, niet om hemzelf.

Antwoorden (1)

Een advocaat mag in de rechtszaal zeker wel verschijnen met nepnagels, zolang hij maar in staat blijft de normale handelingen te kunnen verrichten, zoals schrijven of alle andere normale vereiste handelingen.
Mocht het hebben van de nepnagels een ordinair tintje geven aan het uiterlijk dan is dat de verantwoording van een onverstandige advocaat. De verstandig advocaat verschijnt niet in een outfit die afbreuk kan doen aan het betoog, dat is respectloos ten opzichte van degene die hij moet verdedigen. Iedere advocaat die zijn cliënt respecteert, draagt zorg dat hij zich zo positief mogelijk presenteert om 100% gewin te behalen.