Heb ik recht op doorbetaling met een vast 0-urencontract?

ik heb een vast 0-urencontract, maar werk standaard 6,5 uur per week (heel af en toe iets meer)
als ik een dag niet werk, krijg ik deze ook niet uitbetaald.
heb ik hier wel recht op? ik weet dat dat per CAO kan verschillen, maar ik kan het niet vinden in mijn CAO.
Oh, en ik werk in een stomerij

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
ineens veel minder uren oproepen en uitbetalen als hij daar niet mee instemt. Een werknemer die regelmatig wordt opgeroepen, kan namelijk na drie maanden volgens de wet een beroep doen op een ‘rechtsvermoeden’ over de omvang van de arbeid en een arbeidsovereenkomst claimen van de gemiddelde arbeidsomvang van de afgelopen drie maanden. Kun je dat niet weerleggen, dan ben je verplicht het salaris te betalen over de gemiddelde arbeidsomvang van de afgelopen drie maanden.
http://www.mkbservicedesk.nl/2651/wat-zijn-regels-rondom-nul-uren.htm
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De vraag is dus hoe lang werkje daar inmiddels ? Langer dan 3 maanden ? Dan is de opmerking het antwoord op je vraag . Succes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@kapperkort ik werk hier inmiddels al 2,5 jaar en heb sinds 2 weken een vast contract

Antwoorden (1)

Over het algemeen hoeft je werkgever jou niets uit te betalen als je niet werkt als je een 0-urencontract hebt. Dat is het voordeel en nadeel van een 0-urencontract en daarom voor werkgever en werknemer soms handig en soms minder handig.
Als je meer werkt dan je normaal doet dan krijg je dit direct uitbetaald, wat handig is voor jou. Als er even geen werk voor je is, dan hoeft je werkgever je dit niet te geven en dus ook niet uit te betalen, wat handig is voor je werkgever.