is er een som die uitrekent hoeveel werkdagen een jaar heeft?

een werkdag (ma di wo do vrij) (za en zo en feest dagen zijn geen werkdagen)
Nou ben ik bezig met een excel bestand met uren registratie. alleen als er een handige reken som is die uitrekent hoeveel werkdagen een jaar heeft kan ik in het bestand een zeer nauwkeurige reken som maken die hierin ook laat zien hoeveel uur je in dat jaar nog moet werken en welke salaris je op je rekening krijgt.
hopelijk is de vraag duidelijk

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat gaat niet want elk jaar is anders, dat ligt aan hoe de kerstdagen vallen, op welke dag 1 januari valt etc...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt is idd anders. maar er moet toch een patroon in zitten. bedoel 7 dagen in de week. om 4 jaar schrikkeljaar. dus naar even uit mn hoofd moet ergens in de 230 jaar een patroon zitten dat het weer op dezelfde werkdagen zit. dus voorbeeld. 1 jan een maandag en kerst ook weer op de zelfde dagen als in andere jaren. ook met de wisselende van hemelvaart.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vind je een patroon van eens in de 230 jaar wel de moeite waard hiervoor? Ik zou in een paar minuten per jaar klaar zijn...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hmmm tsja of het in het einde echt de moeite waard zou zijn dat durf ik nog niet te zeggen. (als het exact word hoe ik wil dan zou het idd best redelijk de moeite waard kunnen worden)
SimonV
9 jaar geleden
Vergeet bij de variabele "vakantie" niet ook de feestdagen in voeren.
Als kerst middenin de week valt, heb je minder werkdagen. Bronnen:
- http://office.microsoft.com/nl-nl/excel-help/netto-werkdagen-functie-HP010342719.aspx

Het beste antwoord

Dit kan met de functie =NETTO.WERKDAGEN(begindatum; einddatum; vakantie) .

In deze functie vul je de begin- en einddatum in, en (indien van toepassing) de vakantiedagen. Het resultaat is het aantal werkdagen in de opgegeven periode.

Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet exact het antwoorden wat ik bij Mijn vraag zocht maar moet toch 1 antwoord kiezen. Deze voeldoet het meest in verhouding.

Andere antwoorden (1)

je kan ook alle weekenden uit een maand halen en het dan zo zelf uitreken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Er zijn ook mensen voor wie een zaterdag en/of een zondag een werkdag is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt. maar daar gaat arbeidsrecht niet om. als je namelijk een werk week hebt van 24 uur. is je dag rato 4.8 (24/5=4,8) aangezien vakantie dagen met rato word weergegeven. en die worden ook alleen maar op ma di wo do vrij neer gezet en niet in de weekeinden. (ik werk in gehandicaptenzorg werk ook za en zo.)