Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een laptop van de zaak onder de inboedelverzekering gedekt worden?

Stel: je krijgt van je werk een laptop. Voor duurdere laptops moet je extra geld bijbetalen. Je neemt een Macbook en moet bijvoorbeeld € 300,- bijbetalen.

Nadat je de laptop gekregen hebt wordt deze 's nachts gestolen. Het huis was die avond goed afgesloten, ramen en deuren waren dicht en op slot.

Mijn vraag is nu of deze laptop van de zaak onder de inboedelverzekering vergoed kan worden. Zo ja, geldt dit dan voor het gehele bedrag of alleen voor die € 300,-?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+ Goeievraag, ik heb geen idee eigenlijk. Ik zou verwachten van wel. Bespreek dat eens met je eigen verzekering.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Naar mijn inzicht ligt het risico van het gestolen worden van bedrijfseigendommen bij de werkgever. Hij moet zijn spullen verzekeren. Alleen als sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid is de werknemer aansprakelijk. Bijv als je de bedrijfslaptop in het zicht in je niet afgesloten auto laat staan en hij gestolen wordt.
(Lees meer...)
Computoon
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding