Ik wil een grafisch ontwerp bureau oprichten, moet ik mij inschrijven bij de KVK? (

Ik wil gewoon wat ontwerpen maken voor mensen niet professioneel of iets in die geest, gewoon leuk wat ontwerpen maken voor kleine bandjes en andere mensen. Dit hoeft nog niet eens voor geld maar het zal dan wel leuk zijn.

Moet ik nu me bij de KVK inschrijven om facturen uit te schrijven enzo? Ik ben nu 17 en wil eigenlijk pas echt mijn businessplan opstellen als ik 18 ben en/of als ik een beetje inzicht heb gekregen hoe het allemaal werkt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens de link van Poet is bij jou nog niet direct sprake van een onderneming.
- Je wilt af en toe iets doen.
- Eventueel tegen een vergoeding / zakcentje.
Ik zou maar wachten tot je 18 bent, en wat je nu doet als marktverkenning bestempelen. Vingeroefeningen.
Als onderneming moet je ook meteen een financiele administratie voeren met kasboek, balansen, jaarrekeningen, debiteuren, crediteuren, voorraden, btw, etc.
Lijkt me in dit stadium wat overdreven.
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Lijkt me ook