ik ben het niet eens met de vordering die onze deurwaarder heeft(te weinig) hoe maak ik bezwaar

mijn partner en ik hebben veel geld tegoed van haar ex. de rechter heeft ons in het gelijk gesteld en een gerechtsdeurwaarder heeft de zaak in behandeling. Het gaat om ongeveer €16000 en de deurwaarder heeft loonbeslag gelegd. alleen komt er elke maand slechts €200 binnen. Hoe is dit mogelijk?? haar ex woont bij z'n moeder heeft dus geen huur of hypotheek heeft geen auto en verdient netto zo'n €1600. Volgens ons klopt er ergens iets niet. Maar hoe zoek ik dit uit? Als we de deurwaarder zelf bellen heb ik het gevoel met een kluitje het riet in gestuurd te worden. Wie heeft tips??

Weet jij het antwoord?

/2500

Zelf kun je dat niet controleren. Hoe wet je dat hij 1600 netto verdient. Hoeveel hij zijn moeder betaald wat zijn zorgverzekering kost welke andere vaste kosten hij heeft misschien heeft hij nog wel meer schulden.

Bij beslaglegging moet een deurwaarder rekening houden met de beslag vrije voet. Alles daarboven moet een schuldenaar afdragen om een schuld af te lossen. Tenzij de schuldenaar een opgave heeft gedaan van al zijn uitgaven en inkomsten. Dan moet de deurwaarder ook rekening houden met een aantal correctie. De correcties samen met de beslag vrije voet heet het vrij te laten bedrag. Dit ligt ongeveer rond de 90% van een bijstanduitkering. Alles daarboven, dus ook overwerk, vakantiegeld, etc. moet gereserveerd worden voor aflossing. Hier vind je een overzicht van de bedragen per 1 januari 2011 (deze wijzigen ieder half jaar) http://www.schuldinfo.nl/fileadmin/Normen/Beslagvrije_voet_normen.pdf Hoewel de ex daarboven zit is de situatie voor iedereen anders. Wellicht is er nog meer beslag gelegd, door andere schuldeisers en dan moeten alle schuldeisers het bedrag dat er is voor de aflossing delen. Vandaar zou het kunnen zijn dat dit bedrag voor jullie nu bijvoorbeeld maar die 200 euro is. Zeker is hier niets over te zeggen, omdat ik de specifieke feiten niet weet. Ik zou toch nog eens proberen om met de deurwaarder in gesprek te komen en bovenstaande vragen/onderwerpen mee te nemen. Dat je graag een uitleg wil van hoe het bedrag is berekend. Mocht dat helemaal niet lukken dan moet je het wellicht via de rechter proberen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100