Het huidige levensloopregeling is per 1 januari van dit jaar gestopt,kan ik volgend jaar het bedrag ook op mijn eigen bankrekening krijgen?

De huidige levensloop is per 1 januari van dit jaar gestopt,als je minder dan €3000 gespaard hebt kan je niet meer inleggen,bij €3000 of meer kan je tot 31 december 2012 inleggen.
In mijn situatie is het dat ik meer dan die €3000 gespaard heb en ik heb aangegeven dat ik dit jaar nog door wil sparen tot de nieuwe vitaliteitsregeling in gaat.
Maar wie weet hoe dat precies in zijn werk gaat?
Ik heb gehoord dat mensen die minder dan €3000 gespaard hebben vanaf 31 december 2012 zelf kunnen beschikken over het geld,betekend dat ook voor mensen die nog wel kunnen inleggen en meer dan €3000 hebben gespaard?
Kunnen de mensen die aan de levensloop regeling mee doen zelf beschikken over het geld (gestort krijgen op eigen bank en of girorekening en dan zelf beslissen wat ze ermee willen doen) of moeten ze perse meedoen aan die nieuwe vitaliteitsregeling?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sparen

Het beste antwoord

Als u wilt doorgaan met de levensloopregeling gaat die miv 2013 over in vitaliteitssparen. (zie bijgaande link) Als u besluit niet verder te sparen wordt het levenslooptegoed MINUS belasting in één keer uitbetaald, evenals bij mensen met een tegoed van minder dan € 3000 die ook over het uit te keren bedrag belasting moeten betalen. Hoeveel belasting dat is, is afhankelijk van het inkomen. Het levenslooptegoed laten uitbetalen kan pas na de start van de vitaliteitsregeling in 2013.

Het is zeker niet verplicht om mee te doen aan de nieuwe vitaliteitsregeling. U kunt beslissen ermee te stoppen. Het uitgekeerde geld wordt dan gewoon overgemaakt naar uw spaarrekening.

U kunt informatie over de spaarloonregeling / lvensloopregeling / vitaliteitssparen lezen in de bijgevoegd link.